Броньована ремонтно-евакуаційна машина БРЕМ Атлет виконана на базі вузлів шасі танка Т-80УД, що забезпечує БРЕМ близькі до нього динамічні та мобільні характеристики, необхідний рівень захисту та проходимість. 

Модифікація виробу БРЕМ-Атлет до рівня виконання БРЕМ-Т:

БРЭМ-Т - модернізований варіант виробу БРЕМ-Атлет.

За компоновкою БРЭМ-Т аналогічний базовому виробу БРЭМ-Атлет.

Основні відміни БРЕМ-Т від базового вироба БРЕМ-Атлет наступні:

  1. БРЕМ-Т варіант виконання для експлуатаціїв тропічному кліматі;
  2. БРЕМ-Т варіант виконання модернізованої гідросистеми та системи управління кранового, бульдозерного та зварювального обладнання (заміна елементної бази);
  3. БРЕМ-Т варіант виконання модернізованого електрообладнання (заміна елементної бази);
  4. БРЕМ-Т варіант виконання модернізованої допоміжної лебідки (заміна гідравлічного приводу на електричний);
  5. БРЕМ-Т варіант виконання модернізованої трансмісії та ходової частини (уніфікація з базовим танком Оплот), що дозволило підвищити параметри керованості (розворот на місці).

Основні технічні характеристики БРЕМ-Т відповідають технічним характеристикам БРЕМ-Атлет.

БРЭМ Атлет призначена для вирішення широкого кругу задач технічного забезпечення танкових підрозділів під час ведення ними всих видів бойових дій, в різних погодніх та кліматичних умовах. З її допомогою вирішуються наступні задачі:

  • ведення технічної розвідки на полі бою удень та вночі;
  • буксирування неісправних та ушкоджених зазків бронетанкової техніки до найближчого укриття та на пункти збору ушкоджених машин; 
  • запуск двигунів машин, що обслуговуються, електричним та пневматичним способами;
  • надання допомоги екіпажам в проведенні поточного ремонту;
  • проведення вантажопід'ємних робіт;
  • витаскування застрягших та потонулих зразків бронетанкової техніки при всих видах застрягання; 
  • форсування водяних перешкод по дну;
  • виконання зварювально-різальних робіт;
  • виконання землерийних робіт при налаштуванні пунктів збору ушкоджених машин, під'їздів, з'їздів, самоокопування та ін. 

БРЭМ-Атлет використовується у складі ремонтно-евакуаційних груп технічного замикання гусеничних колон на маршах, пунктів збору ушкоджених машин, частин та з'єднань, рятувально-евакуаційних груп при форсуванні водяних перешкод, пунктів технічного спостереження та ін. Ними укомплектовуються рухомі засоби технічного забезпечення танкових батальйонів, механізованих бригад, дивізій та інших частин і зєднань, оснащених важкою гусеничною технікою. 

За компоновкою БРЕМ-Атлет розділена на три ізольованих відділення:

  • населене відділення, в якому розміщені члени екіпажу;
  • машинне відділення, з розміщеною в ньому основною лебідкою, редуктором приводів та баками паливної системи та гідроприводу 
  • моторно-трансмісійне відділення

Зовні, на надгусеничних полках розміщені відсіки допоміжного силового пристрою зі зварювальним обладнанням та системою охолодження, гідропанелі начіпного обладнання, допоміжної лебідки та аккумуляторний відсік, а також баки паливної системи. 

Моторно-трансмісійне відділення

Моторно-трансмісійне відділення БРЕМ-Атлет уніфіковане з МТО базового танку та відрізняється від нього наявністю відбору потужності від основного двигуна для забезпечення функціонування начіпного обладнання. 

До МТО входить двотактовий, багатопаливний шестициліндровий дизель з горизонтально розташованими циліндрами, рідинною системою охолодження та редуктором приводів начіпного обладнання, який розміщено в машинному відділенні. Силова установка комплектується двигуном 1000 к.с. 

Двигун за допомогою двох зубчастих муфт з'єднаний з двома планетарними коробками передач, які забезпечують передачу крутячого момента на ведучі колеса.

Система живлення двигуна повітрям триступенева. Перша ступінь - інерційна решітка, друга та третя ступені - циклонно-касетний повітроочищувач з ежекційним видаленням пилу. Міра очищення повітря - 0,998%. Система охолодження силової установки рідинна, закрита, ежекційного типу, з використанням енергії відпрацьованих газів. На машині можуть бути встановлені реверсивні коробки передач, які забезпечують її розворот навколо центру мас, з сімома передачами переднього ходу та п'ятьома заднього. Управління коробками фрікційне, гідромеханічне, за допомогою двох механізмів розподілення, які встановлюються на картери коробок. 

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Машинне відділення

В машинному відділенні, в середній частині корпуса машини, встановлюється основна лебідка, редуктор приводів начіпного обладнання, баки паливної та гідросистеми, котел системи обігріву та інше обладнання. Основна тягова лебідка забезпечує евакуацію ушкоджених, затонулих, застряглих (з різними ступенями застрягання) танків та машин на їх базі з тяговим зусиллям 25 т, а з застосуванням поліспастів на дві та на три гілки 50 і 75 т відповідно. 

Лебідка розташована в середині корпусу і з'єднана з основним двигуном через редуктор приводів з механізмом відключення. 

Видавання тросу забезпечується через поворотний видавальний пристрій в носовій частині корпусу і забезпечує його висування під кутом до вісі машини. В положенні "по-похідному" видавальний пристрій закривається герметичним кожухом. 

Редуктор приводів, з встановленими на ньому гідронасосами, забезпечує функціонування начіпного та допоміжного обладнання коли працює основний двигун і здійснюється відключення приводу основної лебідки.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Населене відділення

В населеному відділенні, в носовій частині корпусу розташовані робочі місця екіпжа БРЕМ-Атлет, приводи управління, контрольно-вимірювальні прилади, системи життєзабезпечення та укладка ЗІП.

Місце механіка-водія

В передній частині корпусу знаходиться відділення управління з розміщеними в ньому органами управління , контрольно-вимірювальними приладами систем руху БРЕМ-Атлет, органами управління бульдозерним і крановим обладнанням та сидінням механіка-водія. Всі основні органи управління  уніфіковані з аналогічними системами базового танку і не потребують додаткового перенавчання та звикання при підготовці механіків-водіїв.

Місце командира

За компоновкою робоче місце командира з'єднане з віділенням управління та місцем такелажника в один об'єм. В ньому розміщені засоби зв'язку та контрольно-вимірювальни прилади системи ПРХР, прицільно-спостережний комплекс командира, встановлений в люці з приводами наведення, аналогічний базовому танку. До складу комплексу входять: приціл командира ТКН-4С із вбудованим нічним каналом, приціл зенітної установки ПЗУ-7 та пульти наведення, перископічні однократні прилади спостереженнятипу ТНПО-160. Сюди також включені засоби зв'язку та навігації, а також контрольі блоки систем БРЕМ-Атлет та внутрішня укладка ЗІП.

Місце такелажника

Сидіння такелажника розташоване біля лівого борту, у населеному відділенні, поручч з місцем командира. На сидінні такелажника забезпечується, в окремих ситуаціях, розміщення необхідного спеціаліста або іншого службовця (командира, члена танку, що евакуюється та ін.). В секторі такелажника здійснюється розміщення обладнання ППО, ГПО (гідропневмоочищення оглядових приладів), укладка ЗІП, встановлення калоріферу і іншого обладнання.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Ходова частина

Ходова частина БРЕМ-Атлет повністю уніфікована с ходовою частиною танку та має сім обгумованих опірних і три обгумованих підтримуючих катки з кожного борту. На першому, другому і шостому елементах підвіски встановлені гідравлічні амортизатори. Для встановлення на БРЕМ-Атлет ходова чатина доопрацьована під встановлення вимикачів підвіски при роботі крановим обладнанням та бульдозером. Приладдя для вимикання підвіски в положенні "по-похідному" укладаються на правій надгусеничній полці.

В комплект до БРЕМ-Атлет може постачатися гусенична стрічка з паралельним гумо-металевим шарніром та обгумованою біговою доріжкою, у двох виконаннях - сталева, з ґрунтозацепами та асфальтохідна. Дана підвіска забезпечує високі швидкості як дорогами з твердим покриттям до 70 км/год., так і по бездоріжжю до 45 км/год.

Допоміжна силова установка
З метою економії моторесурсу і для забезпечення функціонування начіпного обладнання при непрацюючому основному двигуні на БРЕМ-Атлет встановлють допоміжну сиову установку (ВСУ). ВСУ забезпечує роботу кранового, зварювального обладнання, допоміжної лебідки, бульдозерного обладнання, зарядного обладнання та роботу електрообладнання БРЕМ-Атлет на стоянках. Установка складається з двигуна Д-120 потужністю 30 к.с., зблокованого через редуктор з блоком гідронасосів та зістикований зі зварювальним генератором. Розміщується установка на лівій надгусеничній полці в ізольованому відсіку. Доступ у відсік забезпечується крізь два розчинних люки. Заправочна ємність паливної системи ВСУ складає 40л. Система охолодження установки - комбінована, електрогідравлічна, вентиляторна, розташована за ВСУ в одному , розділеному перегородкою, відсіку.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Допоміжна лебідка

Для забезпечення видавання тросу основної лебідки, підтягування блоків поліспастів та інших робот з переміщення вантажів БРЕМ-Атлет обладнаний допоміжною лебідкою з тяговим зусиллям до 900 кг.

Лебідка розташована на лівій надгусеничній полці в ізольованому відсіку. Для забезпечення доступу для роботи, обслуговування, ремонту та монтажу/демонтажу в корпусі є два люки. На лобовому люці акріплений видавальний пристрій лебідки. Привід лебідки гідравлічний, з управлінням з середини корпусу, з місця механіка-водія. 

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Кранове обладнання

Для забезпечення підємно-транспортних операційпри здійсненні ремонту, відновленні машин та здійсненні напівпідйому танку при ремонті ходової частини на БРЕМ-Атлет встановлюється кранове обладнання. Зусилля на крюці крану до 25 т. Кран встановлюється на корпусі БРЕМ-Атлет на опірно-поворотний пристрій, яке забезпечує йому кругове обертання. 

Максимальний кут підйому стріли крану 750. Робота кранового обладнання від основного або допоміжного двигунів забезпечує заміну будь-якого з двигунів, а також заміну іншого обладнання на самому БРЕМ-Атлет. Управління роботою кранового обладнання може здійснюватися як з місця механіка-водія, так і дистанційно зовні машини на відстані до 5 м. Кранове обладнання дозволяє здійснювати демонтаж та встановлення башти, двигуна, трансмісії, елементів ходової частини, криші МТО та інших вузлів і систем танку, що обслуговується, а також іншого обладнання. Для роботи кранового обладнання необхідно провести підготовку та горизонтування площадки, виключення підвіски упорами, що додаються, та використати бульдозер в якості аутрігера. В неробочому положенні крюкова підвіска укладається на основу стріли крану. Роликовий блок крану з тросами захищується від бруду та осадків брезентовим чохлом. 

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Бульдозерне обладнання

Для проведення землерийних робіт - відриття капонірів, підготовки СППМ (пунктів збору ушкоджених машин), обладнання з'їздів, під'їздів, засипання рвів, канав, окопів для проходження техніки - БРЕМ-Атлет оснащена бульдозерним обладнанням. Бульдозер також може виконувати функції аутрігера при проведенні підємо-транспортних операцій та роль анкера при роботі з основною лебідкою. 

Привід бульдозерного обладнання гідравлічний від гідронасосів, від основного двигуна або від допоміжного з управлінням з місця механіка-водія. 

Продуктивність бульдозерного обладнання на глійових ґрунтах до 120 м3/год. Ширина бульдозерного відвалу 2380 мм. В транспортному режимі бульдозерний відвал встановлюється на стопор за допомогою стяжок.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Обладнання для буксирування

Для забезпечення евакуації та буксирування ушкоджених, непрацездатних або некерованих машин до місця проведення обслуговування або ремонту на БРЕМ-Атлет встановлюється жорстке зціплювання. 

Жорстке зціплення дозволяє проводити буксирування однотипних танків і машин на їх базі без обмеження за дальністю зі швидкістю до 25 км/год. або у відповідності до вимог на буксирування конкретного зразку. Для буксирування керованої техніки на нежорсткому зціпленні та буксирування самого Брем-Атлет на корпусі, спереду та ззаду, приварені буксирувальні крюки і в укладці є додаткові буксирувальні троси. 

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Зварювальне обладнання

Зварювальне обладнання призначене для проведення зварювальних та різальних робіт при ремонті ушкодженої або зламаної техніки. Товщина електродів, які застосовуються, до 5 мм. Сила зварювального току до 300 А. 

Привод зварювального обладнання здійснюється від допоміжної силової установки і генератора СГ-18. За допомогою кабелів, які надаються в ЗІП, можливе проведення електрозварювальних робіт на відстані до 20 м від БРЕМ-Атлет. Проведення зварювальних робіт здійснює один з членів екіпажу, який пройшов професійну підготовку.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Обладнання для долання водяних перешкод

БРЕМ-Атлет може долати водяні перешкоди глибиною до 5 м. При цьому на нього встановлюється труба-лаз, крізь яку екіпаж може залишити машину у випадку аварії. Також можливе проведення корегування напрямку руху машини одним з членів екіпажу, який знаходиться в трубі у надводному положенні, при проходженні непрямолінійного маршруту під час підготовки долання перешкоди танками. 

Для забезпеченя роботи двигуна в підводному положенні на БРЕМ-Атлет встановлюються дві труби для забору повітря і вибросу відпрацьованих газів. В положенні "по-похідному" труби украдаються на даху відсіку допоміжного агрегату. 

БРЕМ-Атлет має можливість долати водні перешкоди без підготовки глибиною до 1,8 м та з підготовкою до 5 м. Після завершення долання перешкоди труби демонтуються та укладаються на штатне місце на криші відсіку ВСУ. 

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Обладнання для забезпечення польового ремонту
Для виконання робіт з ремонту та відновленню ушкоджених або тих, що вийшли зі строю, бойових машин, БРЕМ-Атлет укомплектовують набором інструментів та пристроїв для здійснення польового ремонту ходової частини, трансмісії, систем МТО. Весь необхідний комплект укладається у два спеціалізованих герметичних контейнери, які встановлюють на даху корпусу над відсіком основної лебідки. За необхідності будь-який з контейнерів може бути знятий з машини і залишений біля танку, на якому проводяться ремонтні роботи. Сама БРЕМ-Атлет може бути задіяна в інших евакуаційних , транспортних або інших операціях. На контейнерах закріплюються чалочне та інше возиме майно.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Вантажна платформа
Обладнання для встановлення завіси

БРЕМ-Атлет обладнується системою встановлення димової чи аерозольної завіси, яка включає в себе 8 пускових мортир, що забезпечують встановлення завіси на дальності до 50 м від машини.

Крім того БРЕМ-Атлет має систему встановлення термодимової завіси аналогічну тій, що застосовується на базовому танку.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Озброєння

На правому люці встановлюють дистанційно керований зенітний пристрій з кулеметом калібру 12,7 мм. Вона призначена для винищення наземної неброньованої, легкоброньованої техніки та живої сили супротивника, а також тих, що низько летять, нешвидкісних цілей на дистанціях до 2 км. Наведеня по наземних цілях здійснюється командиром крізь приціл ТКН-4С, по повітряних і висотних - крізь зенітний приціл ПЗУ-7.
В горизонтальній площині наведення кругове за допомогою електромеханічних приводів.
БРЕМ-Атлет має місця для розміщення боєкомплектів кулемету в трьох магазинах, один з яких встановлюється на зенітній установці (всього 450 патронів), для розміщення озброєння екіпажу: тьох автоматів типу АК-74, одного сигнального пістолета калібру 26 мм та 10 ручних гранат типу Ф-1, а також для розміщення боєкомплектів автоматів - 15 магазинів (всього 450 патронів).

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Захищеність та системи життєзабезпечення

Для забезпечення високого рівня виживання в бойових умовах корпус БРЕМ-Атлет забезпечує зхист екіпажу і його основних вузлів та систем від вогню стрілкового крупнокаліберної зброї, а з лобової проекції від вогню малокаліберних артилерійських систем.
Для гасіння очагів займання у відсіку МТО та в машинному відділеннях встановлюється швидкодіюча система ППО  двократної дії з термодатчиками. У населеному відділенні встановлюються оптичні датчики. 
Також в укладці встановлюються два ручних вогнегасники. Для забезпечення функціонування БРЕМ-Атлет в різних кліматичних умовах на ній можуть встановлювати систему обігріву населеного відділення і кондиціонер. Долання та функціонування на заражених ділянках місцевості забезпечується системами ПРХР та ФВУ. Очищення оглядових приладів членів екіпажу від забруднення здійснюється за допомогою системи гідропневмоочищення. Перераховані системи аналогічні системам базового танку.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Транспортабельність

БРЕМ-Атлет транспортується наземним, річковим, морським та повітряним видами транспорту без обмежень щодо відстані. Дорогами загального користування транспортування може здійснюватися як своїм ходом з використанням асфальтохідної гусениці, так і за допомогою трейлерів вантажопідйомністю до 50 т та тягачів, здатних буксирувати причеп загальною вагою не менше 60 т.
Повітряним транспортом перевозиться літаками транспортної авіації з фюзеляжним завантаженням типу Ан-124. Річковим та морським транспортом БРЕМ-Атлет перевозиться трюмним і палубним способами з завантаженням і вивантаженням за допомогою кранового обладнання або своїм ходом. Залізничним транспортом перевезення може здійснюватися на вантажних платформах з погрузочною шириною не менше 2870 мм та довжиною не менше 10 м.

БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Технічні характеристики
Назва Од. вим. Значення
Загальні характеристики
Тип машини броньована ремонтно-евакуаційна машина на шасі танку
Експлуатаційна маса т 46
Екіпаж чол. 3
Потужність двигуна 6ТД-2 кВт (к.с.) 882 (1200)
Питома потужність кВт/т (л.к./т) 19,2 (26,1)
Питомий тиск на ґрунт кг/см² 0.93
Максимальна швидкість км/год. 65
Габаритні розміри
довжина мм 8890
ширина мм 3560
висота (включаючи кулемет НСВТ-12,7) мм 2740
Запас ходу
по шосе км 450
по пересіченій місцевості км 360
Глибина водних перешкод, що долаються
без підготовки м 1,8
з підготовкою м 5
Основна лебідка
Максимальна сила тяжіння кН 250
Робоча довжина тросу м 130
Швидкість намотування та розмотування тросу під навантаженням до 250 кН м/хв. 10
Привід механічний
Допоміжна лебідка
Максимальна сила тяжіння кН 9
Довжина робочого тросу м 260
Привід гідростатичний
Бульдозерне обладнання
Ширина мм 3380
Максимально заглиблення мм 300
Продуктивність на глинистому ґрунті м³/год. 120
Кран
Максимальна вантажопідємність т 25
Максимальний радіус м 6.8
Кут підйому стріли крану ° 0- 75
Кут повороту крану ° 360
Швидкість обертання крану об/хв. 0.2-1.5
Швидкість опускання та підйому гака м/хв. 0.2-6
Грузова платформа
Розміри мм 1200x1900
Вантажопідємність кг 1500
Зварювальний апарат
Зварювальний струм А 300
Максимальний діаметр електроду мм 5
БРЕМ-Атлет  | MorozovKMDB
Допоміжний силовий пристрій