Основний бойовий танк БМ ОПЛОТ є бойовою гусеничною машиною, яка має високу вогневу міць, надійний захист і високий рівень рухливості.
Танк призначений для ураження вогнем всих видів наземних (надводних) та повітряних цілей, що низько летять на невеликих швидкостях, в умовах вогневої протидії супротивника.
Вирішення широкого кола бойових задач можливе в різних кліматичних, метеорологічних та дорожніх умовах в диапазоні температур оточуючого середовища від -40°С до +55°С, відносної вологості повітря до 98% при температурі +25°С, висоті до 3000м над рівнем моря та запиленості повітря, яка зустрічається під час реальної експлуатації.
Складові частини танку, що забезпечують:
Параметр | Значення |
Танкова гармата | |
---|---|
Марка | КБА-3 |
Калібр, мм | 125 |
Тип затвору | Горизонтально-кліновий, напівавтоматичний |
Кути прокачування по вертикалі (до жорстких упорів), град. | від -4 до +15 |
Кут горизонтального наведення (разом з баштою танка), град. | 360 |
Розсіювання: | |
По горизонталі | 0,2т.д.(БПС, КС Д=2000м) |
По вертикалі | 0,2т.д.(БПС, КС Д=2000м) |
Спарений з гарматою кулемет | |
Марка | КТ-7,62 (ПКТ) з відведенням порохових газів |
Калібр, мм | 7,62 |
Технічний темп стільби, постр./хв. | 700...800 |
Зенитний кулеметний пристрій | |
Тип | автономна |
Керування | дистанційне |
Режим керування | автоматичний, стабілізований по вертикалі |
Озброєння, марка | КТ-12,7 |
Калібр, мм | 12,7 |
Живлення | стрічкове |
Технічний темп стрільби, постр./хв. | 700 |
Кількість патронів у стрічці, шт. | 150 |
Максимальна дальність стрільби, м: | |
По повітряним цілям | 2000 |
По наземним цілям | 2000 |
Кути обстрілу (наведення), град.: | |
По вертикалі | от -3 до 60 |
По горизонталі | 360 |
Механізм заряджання це комплекс, призначений для автоматичного заряджання гармати будь-яким типом пострілів та складається з конвейеру, автомата заряджання і системи керування.
Параметр | Значення |
Тип механізму заряджання Кількість типів снарядів |
електрогідромеханічний з постійним кутом заряджання 4 |
Ємність конвеєру, постр. | 28 |
Обертання конвеєру | двобічне |
Швидкість обертання конвеєру, град./с | 25...33 |
Тривалість заряджання одного пострілу, с: | |
Мінімальна | 7 (при повороті конвеєру на 1 шаг) |
Максимальна | 12,5 (при повороті конвеєру на 180°) |
Час заряджання для піготовки пострілів від ручних приводів МЗ, хв., не більше: | |
При повороті конвейеру на 1 шаг | 1,0 |
При повороті конвейеру на 14 шагов | 1,6 |
Видалення стріляного піддону | уловлювання з укладенням в пустий лоток без разгерметизації бойового відділення |
Спосіб досилання пострілу | тандемне досилання (снаряд-заряд) за один цикл |
Наявність дублюючих приводів | ручні: приводи конвеєру, ручний механізм подавання, стопор конвеєру та стопор гармати |
Час на загружання конвеєру пострілами (в режимі загружання), хв. | 15...20 |
Система керування механізму заряджання танку призначена для:
Комплекс керування вогнем забезпечує:
Параметр | Значення |
Час готовності до роботи, хв., не більше | 3,0 |
Час підготовки першого пострілу з гармати, с | |
з місця | 10...12 |
у русі | 10...15 |
Денний приціл навідника 1Г46-М | |
---|---|
Тип | оптичний візир з двоплощинною незалежною стабілізацією поля зору, з лазерним далекоміром і каналом лазерного керування ракетою |
Збільшення, крат | 2,7...12 |
Поле зору, град. | 4...20 |
Кути наведення стабілізованої лінії візирування, град.: | |
у вертикальній площині | -15...+20 |
в горизонтальній площині | ±(7-9) |
разом з баштою | 360 |
Швидкість наведення лінії візирування, град./с: | |
У вертикальній площині: | |
мінімальна, не більше | 0,05 |
плавного наведення | від 0,05 до 1,0 |
максимальна, не менше | 3,0 |
В горизонтальній площині: | |
мінімальна, не більше | 0,05 |
плавного наведення | від 0,05 до 1,0 |
максимальна, не менше | 3,0 |
перекидкова |
20,0 ± 4,0 |
Лазерний далекомір | |
діапазон дальності, що вимірюється, м | 400...5000 |
похибка вимірювання, м | ±25 |
Призначений для спостереження, виявлення, розпізнавання та ідентифікації цілей і забезпечення прицільної стрільби з гармати та спареного з нею кулемету у всіх умовах експлуатації.
Параметр | Значення |
Марка |
ПТТ-2 |
Тип |
тепловізійний, монокулярний (із вбудованим мікромонітором) |
Спектр робочих довжин хвиль, мкм |
від 8 до 12 |
Широке поле зору, °, не менше: |
|
по вертикалі |
6,75 |
по горизонталі |
9 |
Вузьке поле зору, °, не менше: |
|
по вертикалі |
2,25 |
по горизонталі |
3 |
Поле зору з електронним збільшенням, °, не менше: |
|
по вертикалі |
1,12 |
по горизонталі |
1,5 |
електронне збільшення |
1,5х1,12 |
Дальність виявлення цілі при тепловому контрасті об'єкту відносно фону не менше 5°С, у вузькому полі зору, м, не менше |
8000 |
Дальність виявлення цілі при тепловому контрасті об'єкту відносно фону не менше 2°С, у вузькому полі зору, м, не менше |
4500 |
Дальність ідентифікації цілі, м, не менше: |
|
Дальність ідентифікації цілі при тепловому контрасті обєкту відносно фону не менше 2°С, у вузькому полі зору, м, не менше |
2500 |
Час готовності (в залежності від температури оточуючого середовища), хв. |
від 5 до 8 |
Стабілізація поля зору: |
|
по вертикалі |
електропривод |
по горизонталі |
разом з баштою |
Діапазон прокачування, ° |
від -15 до +20 |
Комплекс призначений для:
Параметр | Значення |
Стабілізація поля зору |
незадлежна, у двох площинах
|
Кути наведення стабілізованої лінії визирування, град.: | |
вниз, не менше | 15 |
угору, не менше | 60 |
в горизонтальній площині | 360 |
Кратність збільшення денного візуального каналу, крат | 1,2 6,0 12,0 |
Поле зору денного візуального каналу, град. | 30 10 5,5 |
Поля зорутепловізійного каналу, град.: | |
широкое поле зору | 9х6,75 |
вузьке поле зору | 3х2,25 |
електронне збільшення | 1,5х1,12 |
Спектральний діапазон тепловізійної камери, мкм | 8-12 |
Дальність виявлення цілі типу "танк", м, не менше: | |
через візуальний канал | 5500 |
через тепловізійний канал у вузькому полі зору | 8000 |
Діапазон вимірювання дальності до цілі, м | 200-9500 |
Середньоквадратична похибка вимірювання дальності доцілі лазерним далекоміром, м, не более | ±5 |
Стабілізатор основного озброєння забезпечує стабілізацію та стабілізоване наведення озброєння у вертикальній і горизонтальній площинах.
Параметр | Значення |
Тип | 2Е42М |
Привод вертикального наведення | електрогідравлічний |
Привод горизонтального наведення | електромеханічний |
Серединна похибка стабілізації, мрад: | |
у вертикальній площині | 0,3 |
в горизонтальній площині | 0,4 |
Швидкості наведення гармати, град./с: | |
у вертикальній площині: | |
мінімальна, не більше | 0,05 |
наводочна | 0,05...1 |
в горизонтальній площині: | |
мінімальна, не більше | 0,05 |
наводочна | 0,05...1 |
перебросочна | 35...40 |
Тип - аналого-цифровий з системою вбудованого контролю і цифрового опитання параметрів, автоматичним виробленням вуглів прицілювання і упередження для всих типів снарядів і спареного кулемету з урахуванням всих топометеобалістичних параметрів, які впливають на точність стрільби, забезпечується автоматична регістрація та запам'ятовування параметрів КУО у різних режимах роботи.
Параметри, автоматично враховані обчислювачем - дальності до цілі, власний рух танку, швидкості цілі, швидкість бічного вітру, крен вісі цапф гармати, кутова швидкість цілі у вертикальній та горизонтальній площинах, кут місця цілі, курсовий кут танку, переносні та відносні швидкості танку, початкова швидкість вильоту снаряду.
Найменування параметру | Значення |
Датчик крену | |
---|---|
Діапазон кутів крену вісі цапф, щзо вимірюються, град., не менше | ±15 |
Похибка вимірювання, град., не більше | 0,5 |
Датчик вітру | |
Тип |
емкостной
|
Марка |
ДВЕ-БС
|
Діапазон вимірювання поперекової складової швидкості вітру, м/с, не більше |
20
|
Похибка вимірювання, м/с |
±1
|
Датчик швидкості танку | |
Діапазон вимірювання швидкості танку, км/год, не менше |
75
|
Похибка вимірювання, км/год, не більше |
0,5
|
Датчик положення башти | |
Діапазон вимірювання кутового положення башти танку, град., не менше | 360 |
Похибка вимірювання, град., не більше | 1 |
Система урахування вигину ствола СУИТ | |
Діапазон кутів вигину, що вимірюються, у вертикальній та горизонтальній площинах, мрад., не менше | ±5 |
Дискретність вимірювання, мрад., не більше | 0,1 |
Тип - протиснарядний, комбінований та екранований, з використанням комплексу вбудованого протитандемного динамічного захисту.
Вбудований протитандемний динамічний захист (ВПТДЗ).
Комплект ВПТДЗ призначений для підвищення рівня захисту танка від бронебійних та кумулятивних боєприпасів, у тому числі з тандемними бойовими частями.
ВПТДЗ складається з носового модуля та бортових екранів, що встановлюються на корпусі танка, а також модульних секцій, які розміщені по зовнішньому периметру лобових і бортовх участків башти і контейнерів, встановлених на криші башти.
Забезпечує збереження боєздатності екіпажу та працездатність внутрішнього обладнання танку при вибуху під гусеницею.
Для підвищення захищеності танку в його складі застосовується комплекс оптико-електронної протидії.
Комплекс оптико-електронної протидії забезпечує:
Параметр | Значення |
Станція оптико-електронного пригнічення | |
---|---|
Час готовності, с | 60 |
Час безперервної роботи, год | 6 (в бойових умовах не обмежено) |
Сектор постановлення світлових перешкод, град.: | |
у вертикальній площині | ±2 |
у горизонтальній площині відносно вісі гармати | ±20 |
Система встановлення постановки аерозольної завіси | |
Режим роботи | автоматичний, напівавтоматичний, ручний |
Час реагування комплексу в автоматичному режимі, с, менше | 0,5 |
Сектор обзору чотирма індикаторами лазерного випромінювання, град.: | |
по горизонту | 360 |
по вертикалі | -5...+25 |
Кількість мортир, шт. | 12 |
Калібр гранати, мм | 80 |
Дальність встановлення завіси, м, не менше | 50 |
Граната, що застосовується: | |
Час утворення завіси, с, не більше | 3 |
Середні розміри завіси, що утворюються однією гранатою, м | 10х15 |
Час існування ефективної завіси, с | 60 |
Система колективного захисту забезпечує захист екіпажу і внутрішнього обладнання від дії вражаючих факторів ядерного вибуху, радіоактивних, отруйних речовинта бактеріальних засобів, а також виявлення і придушення очагів пожеж у залюдненому і моторно-трансмісійному відділеннях.
Прилад ПРХР-М1 призначений для безперервного контролю, виявлення, сигналізації та упрвління виконавчими механізмами засобів захисту:
При появі в оточуючому повітрі отруйних речовин або наявності гама-випромінювання місцевості прилад забезпечує видавання свіітлдової та звукової сигналізації, а також команди, за допомогою якої чиниться вмикання нагнітача і переведення клапана ФВУ в положення фільтровентиляції.
При виявленні потужного гама-випромінювання прилад забезпечує видавання світлової та звукової сигналізації, а також команди, за допомогою якої чиниться остановка двигуна, переведення клапана ФВУ в режим фільтровентиляції, остановлення нагнітача якщо він був включений з наступним включенням через 30...50с.
Прилад забезпечує перевірку своїх електричних мереж без видавання або з видаванням команди на виконавчі механізми.
Параметр | Значення |
Діапазон вимірюваної потужності експозиційної дози гама-випромінювання, Р/год. | 0,2...150 |
Час спрацьовування, с, не більше: | |
при потужному гама-випромінюванні | 0,1 |
при гама-випромінюванні радіоактивно зараженої місцевості | 10 |
при появі в повітрі зовні обєкту отруйних хімічних речовин | 40 |
ФВУ призначений для очищення зовнішнього повітря від отруйних речовин, радіоактивного пилу, біологічних аерозолей, подавання очищеного повітря до залюдненого відділення і створення в ньому надмірного тиску, вентиляції залюдненого віділення від вогнегасячих засобів після гасіння пожежі.
Параметр | Значення |
Витрати повітря, м3/год.: | |
через фільтр-поглинач ФПТ 100 | не менше 100 |
обходячи фільтр-поглинач | не менше 390 |
Фільтровентиляційний пристрій має 2 режима роботи:
Система з оптичними датчиками та термодатчиками призначена для виявлення очагів пожеж в залюдненому і моторно-трансмісійному відділеннях та швидкої їх ліквідації; видавання команд на вмикання вентиляції для видалення продуктів піролізу із залюдненого відділення.
Параметр | Значення |
Способи приведення до дії: | |
автоматично | з увімкненою боротовою мережею виробу |
вручну | з “ПО”, “ЗО” пульта у відповідні відділення |
Швидкодія: | |
по залюдненому відділенню, мс, не більше | 150 |
по МТО, с, не більше | 10 |
Кратність дії | 2 |
Кількість балонів з вогнегасячим засобом, шт. | 4 |
Гасіння забезпечується заповненням вогнегасячою рідиною з балонів вільного простору відділення, де виникла пожежа.
На виробі використовуються балони ємністю 2 літри, заповнені вогнегасячою рідиною Хладон 114В2 або іншою рідиною, за узгодженням, під тиском 75кгс/см2. Балони обладнані швидкодіючими голівками з сигналізаторами тиску.
Для забезпечення живучості виробу в системі ППО встановлюється по два балонина кожне відділенняя (ПО, МТО).
Деформуюче фарбування призначене для зниження оптичної помітності об'єкту на природному тлі, викривлення його образу з метою ускладнення розпізнавання (ідентифікації), зменшення відстані виявлення засобами розвідки та ускладнення навіднику прицілювання у вибрану точку його силуету.
Деформуюче фарбування, що застосовується - трикольорове. Основний колір - зелено-захисний, допоміжний - сіро-жовтий і додатковий - чорний. Можливий пустельний варіант фарбування. Також застосовується чотирикольорове пксельне деформуюче фарбування. Оснвний колір - зелено-захисний, додаткові кольори - сіро-жовтий, темно-коричневий та чорний.
Тепловий захист призначений для зменшення відстані та ймовірності виявлення танку тепловими засобами розвідки і головками самонаведення високоточних боєприпасів.
Тепловий захист складається з термоізолюючих екранів.
Термічна димова апаратура призначена для встановлення димових завіс з використанням дизельного палива.
Параметр | Значення |
Режим дії | багатократний |
Тривалість непреривної дії, хв., не більше | 10 |
Витрати палива, л/хв. | 10-12 |
Комплект маскувальних покриттів (сіток) призначений для зниження:
Параметр | Значення |
Рівень зниження потужності сигналу, що відбивається, від замасковаого об'єкту (в диапазоні 0,8-4 см), дБ, не більше | 18 |
Зниження ймовірності виявлення танку під маскою повітряними засобами радіолокаційної розвідки, на відстанях 20 км і більше (при роздільній здатності на місцевості 5...15 м), у порівнянні з відкритою, раз, не менше | 2 |
Зниження ймовірності захвату танку під маскою радіолокаційними засобами наведення зброї, у порівнянні з відкритою, раз, не менше | 2 |
Ймовірність виявлення замаскованого об'єкту на аерофотознімках, з роздільною здатністю на місцевості не нижче 0,2 м, не повинна перевищувати | 0,3 |
При візуальному спостереженні об'єкт під маскою не повинен розпізнаватися на відстанях, м, не менше | 1000 |
Зниження рівня ІЧ-випромінювання об'єкту під маскою у порівнянні з відкритим, раз, не менше | 1,5 |
Кольори фарбування, що застосовуються | зелено-захисний, сіро-жовтий |
Обладнання для самоокопування призначене для відривання індивідуальних окопів. Всі елементи обладнання для самоокопування розташовані на нижньому носовому листі корпусу танку.
Відвал 1 призначений для різання ґрунту та його переміщення; розпорки 2 - для утримання відвалу в робочому положенні під час різання ґрунту; напрямні планки 3 - для утримання розпорок та забезпечення їх пересування під час провертання відвалу; затиск 6 - для утримання відвалу в походному положенні.
Обладнання для самоокопування може знаходитись у двох положеннях - похідному та робочому.
В похідному положенні відвал закріплений двома затисками 6 та болтами 5 до нижнього листа носу танку.
В робочому положенні відвал опущений і при русі танку вперед зрізує частину ґрунту, яку захоплює, накопичуючи його попереду окопу, що риється, спираючись на розпорки та упори 4, а при русі танку назад відвал вільно лине тильним боком поверхею ґрунту, не переміщуючи його.
На танку передбачена можливість встановлення колійного мінного тралу, який дозволяє прокладати безпечні шляхи руху танків у мінних полях.
Силова установка це комплекс вузлів та агрегатів, що складається з двигуна і систем, що його обслуговують: живлення паливом, живлення повітрям, змащування, охолодження, випуску відпрацьованих газів та підігріву. Силова установка може експлуатуватися в диапазоні температур атмосферного повітря від -40°С до +55°С.
Двигун 6ТД - багатопаливний шестициліндровий двотактовий дизель рідинного охолодження.
Параметр | Значення |
Максимальна стендова потужність дизеля під час роботи на дизельному паливі, кВт (к.с.) | 882 (1200) |
Максимальний крутячий момент дизеля під час роботи на дизельному паливі при частоті обертання КВ дизеля (2050±10) хв.-1, Нм (кгс.м) | 3135 (320) |
Частота обертання колінчастого валу при максимальній потужності, хв.-1 | 2600 |
Питомі витрати палива в режимі максимальної потужності, г/кВт.год(Г/к.с.год) | 211...231 (155...170) |
Маса сухого дизеля, кг | 1180 |
Габаритні розміри дизеля, мм: | |
довжина | 1602 |
ширина | 955 |
висота | 581 |
Двигун адаптований до системи автоматизованого керування трансмісією, регулятор оснащений датчиком ходу рійки паливних насосів, на дизелі встановлено вимірювач частоти обертання колінчастих валів.
В електрогідромеханічному регуляторі частоти обертання реалізований спеціальний механізм, який обмежує подачу палива в зоні частот 800...2000 мин.-1, що забезпечує зниження оптичної щільності газів, що випускаються, на режимах пуску та вільного прискорення.
В паливній апаратурі двигуна застосовані форсунки з запірною голкою.
Двигун складається з блоку кривошипно-шатунного механізму, картерів, циліндрів, механізму передач, компресора, газової турбіни та начепних агрегатів: стартер-генератора, водяного насосу, повітряного компресора ТК-150, регулятора паливопідкачуючого насосу , паливних фільтрів, паливних насосоів високого тиску, масляного центробіжного фільтру, повітророзподільчого та інших вузлів.
Циліндри двигуна розташовані горизонтально. В кожному циліндрі є продувочні та випускні вікна. Продувочні вікна слугують для продування та заповнення циліндрів повітрям, випускні вікна забезпечують відведення з циліндрів відпрацьованих газів. Удосконалена конфігурація продувочних вікон забезпечує покращення економічності за рахунок удосконалення процесу газообміну та сумішоутворення. Відпрацьовані гази, які виходять з циліндрів, поступають через випускний колектор до газової турбіни.
В кожному циліндрі розташовані два поршні, що рухаються супротивно. При їх максимальному зближенні утворюється камера згоряння. Кожний поршень через шатун зв'язаний зі своїм колінчастим валом. Поршні при зворотно-поступовому русі відкривають та закривають продувочні та випускні вікна, т.є. виконують функції газорозподільчого механізму. В поршнях застосований удосконалений голчастий підшипник верньої головки шатуна, що забезпечує можливість підвищення максимального тиску згоряння, ресурсу та надійності.
Компресор наддувочного повітря забезпечує покращення параметрів дизеля за рахунок більш ефективного процесу стискання, що досягнуто шляхом покращення аеродинаміки проточної частини.
Газова турбіна перетворює енергію відпрацьованих газів в механічну енергію, яка використовується для привода компресора.
Двигун знаходиться в моторно-трансмісійному відділенні. Встановлення його не потребує центрування та підгонки. Вісі колінчастих валів двигуна розташовуються упоперек родольної вісі танку.
Двигун має три місця кріплення: у двох бугелях позаду та в шарнірній опорі попереду.
До системи живлення паливом належать:
Паливо для живлення двигуна розташоване в баках загальною ємністю 1140 літрів.
Паливо, що застосовується: дизельне паливо, паливо для реактивних двигунів, бензин та їх суміші.
Система забезпечує живлення двигуна паливом як з кожної групи баків окремо, так і з обох груп баків одночасно.
Паливна система забезпечує також живлення енергоагрегату, розташованого на правій надгусеничній полці, за допомогою трубопроводів, які виведені через борт.
Заправляння паливом може здійснюватися централізовано через заправочні горловини баків, а також насосом для заправки.
Параметр | Значення |
Ємність внутрішніх паливних баків, л | 575 |
Ємність зовнішніх паливних баків, л | 570 |
Ємність додаткових паливних бочок, л | 380 (190х2) |
Система живлення двигуна повітрям призначена для очищування від пилу повітря, яке поступає до двигуна. Очищення повітря риступеневе з ежекційним видаленням пилу. Перша ступінь - бункер з інерційної решіткою, друга і третя ступені - двоступеневий касетний повітроочищувач.
Ситсема складається з повітроочищувача з ежектором пилевидалення, бункера забору повітря з інерційною решіткою та ежектору пилевидалення з інерційної решітки.
Повітроочищувач - двоступеневий. Перша ступінь забезпечує попереднє очищення повітря від пилу на 99,78%. Після проходження другої ступені повітря очищується до 99,98%. Касети складають другу ступінь повітроочищувача.
Система змащування двигуна призначена для розміщення мастила в танку, подавання його до двигуна, очищення та охолодження відпрацьованого у двигуні мастила.
Система змащування двигуна складається з внутрішнього масляного баку із забірним фільтром, мастильного радіатора, мастилозапомпувальної помпи, нагнітальної помпи двигуна, двох випомповувальних помп, мастильного відцентрового фільтра, мастиловимірювача та трубоводу.
Система змащування - циркуляційна, виконана за принципом сухого картеру.
Мастильний бак ємністю 105 л встановлений у передній частині силового відділення поміж перегородкою та двигуном. Забір мастила для живлення двигуна здійснюється з середнього відсіку, який поповнюється мастилом з інших відсіків.
Система обладнана сигналізатором мінімального тиску мастила.
Система охолодження
Параметр | Значення |
Система охолодження | рідинна, високотемпературна, закритого типу з примусовою циркуляцією охолоджуючої рідини та ежекційним охолодженням радіаторів, призначена для забезпечення теплового режиму роботи двигуна |
Прокачування охолоджуючої рідини через дизель при частоті обертання колінчастих валів двигуна 2600 хв.-1 , не менше, м3/год. | 38 |
Заправочна ємність системы, л | 94 |
До системи охолодження належать:
Водяні радіатори забезпечують відведення тепла від охолоджуючої рідини та встановлені в ежекторній коробці криші моторно-трансмісійного відділення.
Система обладнана датчиком мінімального рівня охолоджуючої рідини та датчиком максимальної температури охолоджуючої рідини.
Ефективність сисетми охолодження регулюється кількістю газів, які проходять через ежектор.
Система забезпечує проходження охолоджуючого атмосферного повітря через радіатори за рахунок використання енергії відпрацьованих газів двигуна та випуск відпрацьованих газів.
Система складається з компенсатора, газоходу, перехідника, який приварений до правої боковини криші моторно-трансмісійного відділення спільно з обвідним газоходом, ресиверу з сопловим апаратом, проточної частини ежектору та вихідних жалюзі.
Для охолодження стику в газоході виконані водяні рубашки, якими циркулює охоложуюча рідина сиситеми охолодження.
Система підігріву є складовою частиною системи охолодження та слугує для розігріву двигуна і мастила перед пуском, та підтримання двигуна у стані готовності до пуску у холодну пору року.
Розігрів двигуна здійснюється нагрітою підігрівачем охолоджуючою рідиною, а мастила в моторному мастильному баці - відпрацтованими газами підігрівача.
До системи підігріву належать підігрівач, жарова труба моторного маслобаку та трубопроводи.
Підігрівач призначений для нагріву охолоджуючої рідини та забезпечення її циркуляції магістралями системи охолодження при прогріві двигуна та розігріву мастила відпрацьованими газами в моторному маслобаці.
Параметр | Значення |
Способи пуску: | |
основний | електростартером від чотирьох АКБ |
допоміжний | стислим повітрям від балонів |
комбінований | електростартером від АКБ, генератора ВД та стислим повітрям одночасно |
від зовнішнього джерела | використовується електроенергія або стисле повітря аналогічної машини |
з буксиру | використовується у разі неможливості пуску двигуна вище наведеними способами |
Засоби полегшення пуску |
|
Температура пуску холодного дизеля без використання засобів передпускового підігріву: | |
на мастилі АЗМОЛ Гарант, ГАЛОЛ М-4042, М16ИХП-3 | до 5 °С |
на малов'язкому мастилі М8В2С | до -25 °С |
Реверсивна трансмісія призначена для збільшення швидкісного режиму танку при русі переднім і заднім ходом (ЗХ). Підвищенні (прискорені) передачі заднього руху забезпечують, за необхідності, швидку зміну позицій в бойових умовах без розвороту танка. Трансмісія адаптована до системи автоматизованого керування та оснащена датчиком частоти обертання.
Реверсивна трансмісія складається з коробки передач (КП)та з'єдана співвісно з реверсивною бортовою передачею. За розташуванням в танку трансмісії класифікують як праву та ліву. Вони розташовуються в правомв та лівому бортах крпусу співвісно з вихідним валом двигуна.
Коробки передач планетарного типу з фрикційним вмиканням передач. Коробки передач забезпечують 7 передач вперед та 1 назад.
Реверсивні бортові передачі складаються з двох планетарних рядів. Вмикання прямого ходу та реверсу здійснюється зубчастою муфтою, що забезпечує додатково чотири передачі заднього ходу.
Увімкнений прямий хід | Увімкнений реверс | ||
Номер передачі | Швидкість, км/год. | Номер передачі | Швидкість, км/год. |
1
|
8,4
|
З.Х. 1
|
10,7
|
2
|
15,7
|
З.Х. 2
|
19,8
|
3
|
19,8
|
З.Х. 3
|
25,0
|
4
|
24,8
|
З.Х. 4
|
31,3
|
5
|
34,2
|
||
6
|
47,2
|
||
7
|
69,3
|
||
З.Х.
|
4,8
|
Комплексна система керування рухом танку (КСКР) призначена для підвищення показників рухливості та керованості танка в різних дорожних умовах та зниження стомлюваності механіка-водія.
КСКР виконує наступні функції:
автоматичне перемикання передач в трансмісії в залежності від зміни дорожніх умов;
1. Апаратура керування:
2. Органи керування:
3. Виконавчі пристрої:
4. Датчики системи керування рухом:
5. Монтажний комплект:
-//- | № передачі | швидкість, км/год. |
Автоматизований режим керування | ||
---|---|---|
вперед |
1…7
|
0…69,3
|
назад |
1…4
|
0…31,3
|
Ручний режим керування | ||
вперед |
1…6
|
0…69,3
|
назад |
1…3
|
0…25,0
|
Ходова частина танку складається з гусеничного рушія та системи підресорювання.
Гусеничний рушій із заднім розташуванням ведучих коліс складається з двох спрямовуючих коліс з механізмом натяжіння, двох ведучих коліс , двох гусеничних стрічок, дванадцяти опірних катків, десяти підтримуючих катків.
Система підресорювання складається з дванадцяти індивідуальних торсійних підвісок та шести гідравлічних телескопічних амортизаторів.
Ведуче колесо складається з литого диска, двох вінців, які прилаштовані болтами та гайками, а також обмежувального диска, який забезпечує надійне зачеплення гусениці з ведучим колесом. Вінець складається з дванадцяти зубів.
Для забезпечення надійного зачеплення при русі болотом та іншими подібними дорожніми умовами на борту танку встановлені очищувачі ведучого колеса від бруду.
Опірні катки - дводискові із зовнішньою амортизацією. Амортизатори (шини) вироблені з висоякісної гуми, що дозволяє танку тривалий час рухатись з високою швидкістю. Диски опірних катків вроблені з високоміцного алюмінієвого сплаву та кріпляться до ступиці болтами, що дозволяє робити швидку заміну при їх ушкодженні.
Асфальтохідна гусениця (АХГ) - з паралельним гумо-металевим шарніром, біговою доріжкою з гумовим покриттям та гумовими асфальтохідними башмаками (АХБ), що знімаються, забезпечує рух танку дорогою з асфальтобетонним покриттям без його ушкодження. Кріплення АХБ забезпечується завдяки їх встановленню в пази траку та стопоріння за допомогою пружинного фіксатору. До ЗІПу, за бажанням Замовника, можуть надаватися стальні ґрунтозачепи для підвищення зчіпних властивостей гусениці при русі льодом та ґрунту з низькою носійною властивістю.
Підтримуючі катки зроблені односктатними і до їх складу належать обід з шиною із високоякисної гуми, ущільнювальні пристрої та елементи кріплення.
Параметр | Значення |
Спрямовуюче колесо | |
---|---|
Колесо спрямовуюче | стальне, лите |
Механізм натяжіння | кривошипний з глобоїдною черв'ячною парою |
Діаметр спрямовуючого колеса | 514 мм |
Ведуче колесо | |
Діаметр зчеплення ведучого колеса, мм | 630 |
Опорні катки | |
Діаметр опорного катка, мм | 670 |
Ширина шини опорного катка, мм | 170 |
Гусениця | |
Кількість траків в гусениці, шт. | 80 |
Крок гусениці, мм | 164 |
Ширина гусениці, мм | 580 або 600 |
Підтримуючі катки | |
Зовнішній діаметр катка, мм | 225 |
Ширина шини опорного катка, мм | 125 |
Торсійні вали - високоякісні, з робочою напругою скруту 14000 кг/см2, забезпечують повний хід підвіски 410 мм. Торсійні вали розташовані з борту на борт, зміщення торсійного валу одного борту відносно іншого складає 100 мм.
Амортизатори - гідравлічні , телескопічного типу, двобічної дії, встановлюють на перших, других та шостих підвісках. В амортизаторі застосовують ущильнення з термостійкої гуми, які забезпечуюють надійне ущільнення при температурі до 220 °С. Крім того в амортизаторі встановлено обмежувач перегріву, який запобігає розігріву вище 220°С.
Параметр | Значення |
Робочий хід, мм | 225 |
Діаметр поршня, мм | 90 |
Діаметр штоку, мм | 40 |
Максимальний опір прямого руху, т.с. | 15 |
Обладнання для підводного водіння (ОПВ) забезпечує долання броду глибиною до 1,80 м без спеціальної підготовки танку (режим "Брод") та водних першкод дном глибиною до 5 м після встановлення знімних вузлів ОПВ (режим "ПХ"), а також ведння бойових дій після долання першкоди без проведння будь-яких робіт, що потребують виходу екіпажу з танку. До складу ОПВ належать знімні та постійно встановлені вузли.
Знімні вузли ОПВ:
Повітроживляча труба - послуговує для живлення повітрям повністю загерметизованого танку при русі його під водою.
Вихлопна труба править для з’єднання вихлопного тракту двигуна з атмосферою при русі танка під водою на глибині до 5 м та для виключення попадання у вихлопний тракт води при зупинці двигуна
Клапан вибросу води носової помпи - править для запобігання потрапляння води в середину танка крізь отвори вибросу води коли помпа не працює.
Сигнальний фонарь - призначений для позначення місця знаходження танка при русі через водяну першкоду в нічних умовах.
Комплект знімного обладнання додається до танку в окремому ящику, який має номер танка.
Якщо пердбачається застосування ОПВ при доланні водяних перешкод у термін не більше добового переходу, знімне обладнання ОПВ допускається розташовувати на танку.
Параметр | Значення |
Прилад ТНПО-160 | |
---|---|
Тип | призмовий, з обігрівом вхідного та вихідного вікон |
Кількість: | |
у командира | 1 в блоке та 1 в ЗІП |
у механіка-водія | 3 в шахті перед люком та 1 в ЗІП |
Збільшення, крат | 1 |
Поле зору, град.: | |
у вертикальній площині | 5 |
в горизонтальній площині | 36 |
Кут огляду в горизонтальній площині, град. | 78 |
Перископічність, мм | 160 |
Прилад ТНП-165А | |
Тип | призмовий |
Кількість, шт. | |
у командира | 2 в кришці люку |
у навідника | 3 в башті та 1 в ЗІП |
Кратність збільшення, крат | 1 |
Поле зору, град.: | |
у вертикальній площині | 7 |
в горизонтальній площині | 34 |
Кут огляду в горизонтальній площині, град. | 71 |
Перископічність, мм | 165 |
Слугує для очищення оглядовх приладів та захисного скла прицілів від бруду рідиною, а від пилу та снігу - повітрям.
Параметр | Значення |
Нічний прилад механіка-водія ТВН-5 | |
---|---|
Тип | перископичний, бінокулярний з електронно-оптичним перетворювачем 2-го покоління |
Кількість | 1 |
Збільшення, крат | 1 |
Кут поля зору, град.: | |
у вертикальній площині | 27 |
в горизонтальній площині | 36 |
Відстань бачення полотна рівного шляху: | |
в пасивному режимі при ЕНО від 3·10-3 до 5·10-3 лк, м, не менше | 180 |
в активному режимі при ЕНО не менше 3·10-3 лк, м, не менше | 80 |
Параметр | Значення |
Тип | гіронапівкомпас |
Марка | ГПК-59 |
Система навігаційного забезпечення (СНЗ) призначена для вирішення настуних задач:
Параметр | Значення |
Середньоквадратична похибка визначення координат місцязнаходження танка при роботі за сигналами систем, м: | |
GPS NAVSTAR | 40 |
ГЛОНАСС | 30 |
GPS NAVSTAR/ГЛОНАСС | 20 |
Кількість маршрутів, які задаються | до 10 |
Кількість контрольних точок для кожного з маршрутів, шт. | до 50 |
Збір інформації про місцезнаходження підлеглих танків, передача координат пунктів призначення та текстової інформації в підрозділах до рівня танкового батальйону включно | забезпечується |
Час передавання та прийому інформації в цифровому аудіоканалі та відстань зв'язку | визначається характеристиками штатних засобів зв'язку |
Точність представлення поточного часу з урахуванням поправки на поясний час, с | 1 |
Час готовності до роботи, с, не більше: | |
в частині вирішення навігаційних задач | 180 |
в частині вирішення інших задач | 15 |
Система вбудованого контролю | є |
Пульт інформаційний командира 1КПІ-М призначений для введення в систему за допомогою клавіатури початкових даних, кодів, команд, запитів, координат пунктів призначення та маршрутних точок, а також телекодових повідомлень, які формуються з символів російської мови або латинського алфавіту та цифрових символів, а також відбитят на індикаторі (екрані) алфавітно-цифрової та графічної інформації, яка вводиться або отримується ззовні через радіостанцію або від РНА.
Також з пульту задається статус танку - командир відповідного рівня (до командира батальона) або підлеглий (лінійний) відповідного підрозділу.
Пульт інформаційний командира 1КПИ-М забезпечує:
Пульт 1КВІ призначений для надання механіку-водію інформації щодо величини і напрямку кута повороту танку на пункт призначення.
Радіонавігаційна апаратура супутникової навігації СН-3700-03 забезпечує безперервне визначення координат танку, його курсу (тільки в русі) та часу за радиосигналами навігаційних космічних апаратів радіонавігаційних систем ГЛОНАСС і GPS NAVSTAR з відкритими кодами, в будь-який час та в різних метеоумовах.
Примітка:
Параметр | Значення |
Радіостанція УКХ диапазону | |
---|---|
Тип | ультракороткохвильова, приймальнопередаюча |
Марка | Р-030У |
Робочий діапазон частот, МГц | 30…110 |
Номінальна вихідна потужність, Вт | 30 (понижена потужність 1 Вт) |
Чутливість приймача, мкВ | 1,0 |
Максимальна дальність звязку на середньопересіченій місцевості, км | 20…25 |
Режими роботи передавача |
|
Тип модуляції |
|
Кількість заздалегідь підготованих частот |
|
Режими роботи |
|
Інформація, що передається |
|
Швидкість передачі інформації в цифровому каналі, біт/с | 1 200, 2 400, 4 800, 9 600, 16 000 |
Система вбудованого контролю | Є, з точністю до типового елементу заміни |
Радіостанція КХ діапазону | |
Тип | короткохвильова, приймальнопередаюча |
Марка | Р-163-50К |
Робочий діапазон частот, кГц | 2000 … 29999 з інтервалом 1 кГц |
Кількість заздалегідь підготованих частот | 16 |
Дальність зв'язку, км: | |
на штирьову пряму антену | 250 |
на нахилену штирьову антену | 250 |
на антену «Сіметричний вібратор» | 350 |
Апаратура внутрішнього зв'язку та комутації | |
Марка | АВСК-1 |
Кількість абонентів | 4, з урахуванням розетки командира десанту |
Шлемофон | ШШ1 |
Кількість, шт. | 4 |
Дизель-електричний енергоагрегат виконує функції забезпечення електроенергією спожівачів танку на стоянці при непацюючому основному двигуні. Енергоагрегат встановлений на правій надгусеничній полці в герметичному броньовому відсіку та підключений до електричної та паливної систем основного двигуна.
Склад
Параметр | Значення |
Енергоагрегат | |
---|---|
Потужність, кВт | 8…10 |
Витрати палива на режимі максимальної потужності, кг/год, не більше | 4 |
Час пуску приводного дизеля без урахування передпускової підготовки, с, не більше | 30 |
Час безперервної роботи, год, не менше | 24 |
Елементи загального електрообладнання | |
Тип схеми | Постійного струму, однопровідна (для аваріного освітлення - двопровідна) |
Напруга бортової мережі, В | 22,5 – 28,5 |
Система захисту мережі | Автомати захисту та плавкі запобіжники |
Акумуляторні батареї | |
Тип | Стартерні, свинцово-кислотні |
Марка | 12СТ-85 |
Кількість, шт. | 4 |
Електричний заряд одного елемента живлення, А·год. | 85 |
Загальний електричний заряд елементів живлення, А·ч | 340 |
Номінальна напруга одного елемента живлення, В | 24 |
Контактний пристрій, що обертається | |
Марка | ВКУ-1 |
Стартер-генератор постійного струму | |
Марка | СГ-18-1С |
Стартерний режим: | |
номінальна потужність, кВт, не менше | 20,5 |
Генераторний режим: | |
напруга, В | 26,5 – 28,5 |
сила струму при частоті обертання колінчастих валів двигуна не менше 1600 хв.-1, А | 630±20 |
номинальна потужність, кВт | 18 |
Прилади освітлення та дорожної сигналізації | |
Фари освітлювальні (кількість, марка): | |
фара з насадкою | 1, ФГ-127 |
фара без насадки | 2, ФГ-126 |
фара до прилада ТВН-5 | 1, ФГ-125 |
габаритні фонарі | 5, ГСТ-64 |
Параметр | Одиниця вимірювання | Величина |
Загальні дані | ||
---|---|---|
Тип | основний бойовий танк | |
Повна маса | т | 51 |
Екіпаж | люд. | 3 |
Питома потужність | кВт(к.с./т) не менше | 18,2(24,7) |
Питомий тиск на ґрунт | МПа (кгс/см2) не більше | 0,097 (0,97) |
Температурний режим роботы | °С | -40...+55 |
Основні розміри | ||
Довжина танку | ||
с гарматою вперед | мм | 9720 |
с гарматою назад | мм | 9750 |
корпуса | мм | 7075 |
Ширина танку | ||
по гусениці | мм | 3400 |
по знімним захисним екранам | мм | 4215 |
Висота по прицілу командира | мм | 2800 |
Довжина опірної поверхні | мм | 4290 |
Шляховий просвіт | мм | 470...500 |
Ширина колеї | мм | 2800 |
Експлуатаційні дані (для поодинокого танку в різних шляхових умовах) | ||
Швидкість руху | ||
Середня сухим ґрунтовим шляхом | км/год. | 40...45 |
Максимальна шляхом з твердим покриттям | км/год. | 70 |
На передачі заднього ходу: | ||
мінімальна | км/год. | 4,8 |
максимальна | км/год. | 31,3 |
Витрати палива на 100 км | ||
Сухим ґгрунтовим шляхом | л, до | 325...370 |
Шляхом з твердим покриттям | л, до | 300 |
Витрати мастила на 100 км | ||
сухим ґрунтовим шляхом | л, до | 7...19 |
шляхом з твердим покриттям | л, до | 4...11 |
Запас руху по паливу | ||
сухим ґрунтовим шляхом | ||
на основних паливних баках | км | 350 |
з додатковими бочками | км | 450 |
Шляхом з твердим покриттям | ||
на основних паливних баках | км | 400 |
з додатковими бочками | км | 500 |
Перешкоди, що долаються | ||
Максимальний кут підйому | град. | 32 |
Максимальний кут крену | град. | 25 |
Ширина рову | м | 2,85 |
Висота вертикальної стінки | м | 1,0 |
Глибина броду (без попередньої підготовки) | м | 1,8 |
Водні перешкоди з використанням обладнання підводного водіння | ||
Глибина | м | 5,0 |
Ширина | м | без обмежень |
Боєкомплект | ||
Пострілов до гармати | шт. | 46 |
(з них в конвейєрі механизму заряджання) | шт. | 28 |
Тип боєприпасів до гармати | шт. | ОФС, БПС, КС, УР |
Патронів: | ||
до кулемета КТ-7,62 | шт. | 1250 (250х5) |
до кулемета КТ-12,7 | шт. | 450 (150х3) |
до атомата АКС | шт. | 450 |
до сигнального пістолета | шт. | 12 |
Ручних гранат Ф-1 | шт. | 10 |
Аерозольних гранат | шт. | 12 |