Основний бойовий танк БМ ОПЛОТ є бойовою гусеничною машиною, яка має високу вогневу міць, надійний захист і високий рівень рухливості.

Танк призначений для ураження вогнем всих видів наземних (надводних) та повітряних цілей, що низько летять на невеликих швидкостях, в умовах вогневої протидії супротивника. 

Вирішення широкого кола бойових задач можливе в різних кліматичних, метеорологічних та дорожніх умовах в диапазоні температур оточуючого середовища від -40°С до +55°С, відносної вологості повітря до 98% при температурі +25°С, висоті до 3000м над рівнем моря та запиленості повітря, яка зустрічається під час реальної експлуатації. 

Складові частини танку, що забезпечують:

ВОГНЕВУ МІЦЬ:

  • Озброєння:
    • танкова гамата
    • спарений кулемет
    • зенітна установка винесеного типу
  • Механізм заряджання:
    • конвеєр
    • автомат заряджання
    • система керування
  • Комплекс керування вогнем:
    • прицільний комплекс:
      • денний приціл навідника
      • тепловізійний прицел навідника
      • панорамний прицільний комплекс командира
    • стабілізатор основного озброєння
    • комплекс керованого озброєння
    • танковий балістичний обчислювач (ТБО)
    • датчики вхідної інформації ТБО
    • система урахування вигину ствола (СУВТ)
    • система керування зенітною установкой (СКЗУ)

ЗАХИСТ:

  • Балістичний захист:
    • основний броньовий пасивний захист
    • вбудований протитандемний динамічний захист 
    • протимінний захист
  • Спеціальні засоби захисту
    • комплекс птико-електронної протидії
      • станція оптико-електронної протидії 
      • система встановлення аерозольної завіси
    • система колективного захисту:
      • система захисту від зброї масового ураження 
      • система пожежовибухоподавлення
    • засоби захисту від виявлення:
      • деформоуюче фарбування
      • затиски для природних масок 
      • тепловий захист
      • термодимова апаратура
      • комплект маскувальних покриттів 
  • Обладнання для самоокопування
  • Обладнання протимінне (комплекс елементів, які встановлені на танк, для установлення колійного мінного тралу будь-якої модифікації) 

РУХЛИВІСТЬ:

  • Силова установка:
    • Двигун
    • Системи двигуна:
      • система живлення паливом
      • система живлення повітрям
      • система мастила
      • система охолодження
      • система випуску відпрацьованих газів 
      • система підігріву та опалення
      • cистема пуску
    • Реверсивна трансмісія:
      • коробки передач
      • реверсивні бортові передачі
  • Комплексна система керування рухом (КСКР)
  • Ходова частина:
    • гусеничний рушій
    • система підрессорювання
  • Обладнання для підводного водіння 

ДОДАТКОВО:

  • Прилади спостереження та орієнтування:
    • денні прилади спостереження
    • нічний прилад спостереження механіка-водія
    • прилад орієнтування (ГПК)
    • система гідропневмоочищування приладів корпусу та башти 
  • Система навігаційного забезпечення (супутникова)
  • Засоби зв'язку
    • радіостанція УКВ діапазону 
    • радіостанція для командира КВ діапазону 
    • апаратура зовнішнього звязку та комутації 
  • Енергоагрегат 
  • Елементи загального електрообладнання
  • Цифровий щит механіка-водія
  • Система кондиціонування повітря (опція)
Озброєння
Параметр Значення
Танкова гармата
Марка КБА-3
Калібр, мм 125
Тип затвору Горизонтально-кліновий, напівавтоматичний
Кути прокачування по вертикалі (до жорстких упорів), град. від -4 до +15
Кут горизонтального наведення (разом з баштою танка), град. 360
Розсіювання:
По горизонталі 0,2т.д.(БПС, КС Д=2000м)
По вертикалі 0,2т.д.(БПС, КС Д=2000м)
Спарений з гарматою кулемет
Марка КТ-7,62 (ПКТ) з відведенням порохових газів
Калібр, мм 7,62
Технічний темп стільби, постр./хв. 700...800
Зенитний кулеметний пристрій
Тип автономна
Керування дистанційне
Режим керування автоматичний, стабілізований по вертикалі
Озброєння, марка КТ-12,7
Калібр, мм 12,7
Живлення стрічкове
Технічний темп стрільби, постр./хв. 700
Кількість патронів у стрічці, шт. 150
Максимальна дальність стрільби, м:
По повітряним цілям 2000
По наземним цілям 2000
Кути обстрілу (наведення), град.:
По вертикалі от -3 до 60
По горизонталі 360
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Механізм заряджання

Механізм заряджання це комплекс, призначений для автоматичного заряджання гармати будь-яким типом пострілів та складається з конвейеру, автомата заряджання і системи керування. 

Параметр Значення
Тип механізму заряджання
Кількість типів снарядів 
електрогідромеханічний з постійним кутом заряджання
4    
Ємність конвеєру, постр. 28
Обертання конвеєру двобічне
Швидкість обертання конвеєру, град./с 25...33
Тривалість заряджання одного пострілу, с:
Мінімальна 7 (при повороті конвеєру на 1 шаг)
Максимальна 12,5 (при повороті конвеєру на 180°)
Час заряджання для піготовки пострілів від ручних приводів МЗ, хв., не більше: 
При повороті конвейеру на 1 шаг 1,0
При повороті конвейеру на 14 шагов 1,6
Видалення стріляного піддону  уловлювання з укладенням в пустий лоток без разгерметизації бойового відділення 
Спосіб досилання пострілу тандемне досилання (снаряд-заряд) за один цикл
Наявність дублюючих приводів ручні: приводи конвеєру, ручний механізм подавання, стопор конвеєру та стопор гармати 
Час на загружання конвеєру пострілами (в режимі загружання), хв.  15...20

Система керування механізму заряджання танку призначена для:

  • забезпечення керуванням роботою механічних та гідравлічних вузлів МЗ 
  • забезпечення керуванням ланцюгами стрільби з гармати та спареного кулемету 
  • зберігання інформації про типи пострілів, які загружені у конвеєр МЗ 
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Комплекс керування вогнем (ККУ)

Комплекс керування вогнем забезпечує:

  • автоматичне вироблення та відпрацювання озброєнням кутів прицілювання і бічного упередження з урахуванням різних відхилень умов стрільби від нормальних 
  • дубльовану стрільбу з місця командира з гармати та спареного кулемету 
  • стрільбу з місця командира з зенітного кулемету 
Параметр Значення
Час готовності до роботи, хв., не більше  3,0
Час підготовки першого пострілу з гармати, с 
з місця 10...12
у русі 10...15
Денний приціл навідника 1Г46-М
Тип оптичний візир з двоплощинною незалежною стабілізацією поля зору, з лазерним далекоміром і каналом лазерного керування ракетою 
Збільшення, крат 2,7...12
Поле зору, град. 4...20
Кути наведення стабілізованої лінії візирування, град.:
у вертикальній площині -15...+20
в горизонтальній площині ±(8±1)
разом з баштою 360
Швидкість наведення лінії візирування, град./с:
У вертикальній площині:
мінімальна, не більше 0,05
плавного наведення від 0,05 до 1,0
максимальна, не менше 3,0
В горизонтальній площині:
мінімальна, не більше 0,05
плавного наведення від 0,05 до 1,0
максимальна, не менше 3,0
Лазерний далекомір
діапазон дальності, що вимірюється, м 400...5000
похибка вимірювання, м ±10

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Тепловізійний прицільний комплекс ПТТ-2

Призначений для спостереження, виявлення, розпізнавання та ідентифікації цілей і забезпечення прицільної стрільби з гармати та спареного з нею кулемету у всіх умовах експлуатації. 

Параметр Значення

Марка

ПТТ-2

Тип

тепловізійний, монокулярний (із вбудованим мікромонітором) 

Спектр робочих довжин хвиль, мкм

від 8 до 12

Широке поле зору, °, не менше:

по вертикалі

6,75

по горизонталі

9

Вузьке поле зору, °, не менше:

по вертикалі

2,25

по горизонталі

3

Поле зору з електронним збільшенням, °, не менше:

по вертикалі

1,12

по горизонталі

1,5

електронне збільшення

1,5х1,12

Дальність виявлення цілі при тепловому контрасті об'єкту відносно фону не менше 5°С, у вузькому полі зору, м, не менше

8000

Дальність виявлення цілі при тепловому контрасті об'єкту відносно фону не менше 2°С, у вузькому полі зору, м, не менше

4500

Дальність ідентифікації цілі, м, не менше:

Дальність ідентифікації цілі при тепловому контрасті обєкту відносно фону не менше 2°С, у вузькому полі зору, м, не менше 

2500

Час готовності  (в залежності від температури оточуючого середовища), хв.

від 5 до 8

Стабілізація поля зору:

по вертикалі

електропривод

по горизонталі

разом з баштою

Діапазон прокачування, °

від -15 до +20

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Панорамний прицільний комплекс ПНК-6

Комплекс призначений для:

  • виявлення, розпізнавання та ідентифікації наземних і повітряних цілей в денних та нічних умовах з місця командира танку 
  • вимірювання дальності до цілі лазерним далекоміром
  • видачі цілевказівки навіднику 
  • ведення стрільби з гармати і спареного з нею кулемета з місця командира в режимі дублюючого керування озброєнням 
  • ведення стрільби з зенітного кулемета.
Параметр Значення
Стабілізація поля зору
незадлежна, у двох площинах
Кути наведення стабілізованої лінії визирування, град.:
вниз, не менше 15
угору, не менше 60
в горизонтальній площині 360
Кратність збільшення денного візуального каналу, крат 1,2 6,0 12,0
Поле зору денного візуального каналу, град. 30 10 5,5
Поля зорутепловізійного каналу, град.:
широкое поле зору 9х6,75
вузьке поле зору 3х2,25
електронне збільшення  1,5х1,12
Спектральний діапазон тепловізійної камери, мкм 8-12
Дальність виявлення цілі типу "танк", м, не менше:
через візуальний канал 5500
через тепловізійний канал у вузькому полі зору 8000
Діапазон вимірювання дальності до цілі, м 200-9500
Середньоквадратична похибка вимірювання дальності доцілі лазерним далекоміром, м, не более ±5

Стабілізатор основного озброєння

Стабілізатор основного озброєння забезпечує стабілізацію та стабілізоване наведення озброєння у вертикальній і горизонтальній площинах. 

Параметр Значення
Тип 2Е42М
Привод вертикального наведення електрогідравлічний
Привод горизонтального наведення електромеханічний
Серединна похибка стабілізації, мрад:
у вертикальній площині 0,3
в горизонтальній площині 0,4
Швидкості наведення гармати, град./с:
у вертикальній площині:
мінімальна, не більше 0,05
наводочна 0,05...1
в горизонтальній площині:
мінімальна, не більше 0,05
наводочна 0,05...1
перебросочна 35...40

Танкова апаратура керованого озброєння призначена для стрільби з танкової гармати керованою ракетою. Наведення здійснюється через приціл навідника 1Г46-М. 

Параметр Значення
Керований постріл виріб 621
Тип бойової частини кумулятивний
Система наведення ракети напівавтоматична, за променем лазера
Максимальна дальність стрільби, м
5000

Танковий балістичний обчислювач (ТБВ) ТІУС-ВМ

Тип - аналого-цифровий з системою вбудованого контролю і цифрового опитання параметрів, автоматичним виробленням вуглів прицілювання і упередження для всих типів снарядів і спареного кулемету з урахуванням всих топометеобалістичних параметрів, які впливають на точність стрільби, забезпечується автоматична регістрація та запам'ятовування параметрів КУО у різних режимах роботи.
Параметри, автоматично враховані обчислювачем - дальності до цілі, власний рух танку, швидкості цілі, швидкість бічного вітру, крен вісі цапф гармати, кутова швидкість цілі у вертикальній  та горизонтальній площинах, кут місця цілі, курсовий кут танку, переносні та відносні швидкості танку, початкова швидкість вильоту снаряду.

Система управління зенітною установкою СУЗУ - призначена для:

  • забезпечення стабілізації та стабілізованого наведення зенітної установки в горизонтальній та вертикальній площинах 
  • автоматичного виробітку та введення кутів прицілювання і бічного упередження з урахуванням відхилень умов стрільби від нормальних 

Найменування параметру Значення
Датчик крену
Діапазон кутів крену вісі цапф, щзо вимірюються, град., не менше ±15
Похибка вимірювання, град., не більше 0,5
Датчик вітру
Тип
емкостной
Марка
ДВЕ-БС
Діапазон вимірювання поперекової складової швидкості вітру, м/с, не більше
20
Похибка вимірювання, м/с
±1
Датчик швидкості танку
Діапазон вимірювання швидкості танку, км/год, не менше
75
Похибка вимірювання, км/год, не більше
0,5
Датчик положення башти
Діапазон вимірювання кутового положення башти танку, град., не менше 360
Похибка вимірювання, град., не більше 1
Система урахування вигину ствола СУИТ
Діапазон кутів вигину, що вимірюються, у вертикальній та горизонтальній площинах, мрад., не менше ±5
Дискретність вимірювання, мрад., не більше 0,1

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Балістичний захист

Основний броньовий пасивний захист

Тип - протиснарядний, комбінований та екранований, з використанням комплексу вбудованого протитандемного динамічного захисту. 

Вбудований протитандемний динамічний захист (ВПТДЗ).

Комплект ВПТДЗ призначений для підвищення рівня захисту танка від бронебійних та кумулятивних боєприпасів, у тому числі з тандемними бойовими частями. 

ВПТДЗ складається з носового модуля та бортових екранів, що встановлюються на корпусі танка, а також модульних секцій, які розміщені по зовнішньому периметру лобових і бортовх участків башти і контейнерів, встановлених на криші башти. 

Протимінний захист 

Забезпечує збереження боєздатності екіпажу та працездатність внутрішнього обладнання танку при вибуху під гусеницею. 

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Спеціальні засоби захисту

Комплекс оптико-електронної протидії

Для підвищення захищеності танку в його складі застосовується комплекс оптико-електронної протидії. 

Комплекс оптико-електронної протидії забезпечує:

  • пригнічення систем керування ПТУР зі зворотним зв'язком по ІЧ-координатору за рахунок встановлення світлових перешкод в секторі  ±2°  у вертикальній площині.
  • зрив наведення на танк ПТУР, які використовують лазерне підсвітлення цілей, та голівок з напівактивним лазерним самонаведенням, а також артилерійських систем, що мають лазерні далекоміри, за рахунок дистанційної постановки аерозольних завіс у секторі  ±45°  відносно каналу ствола основного озброєння.
  • придушення систем управління ПТУР із зворотнім зв'язком за ІЧ-координатором за рахунок встановлення світлових перешкоду секторі ±20° відносно каналу ствола основного озброєння по горизонту і ±2° у вертикальній площині.
Параметр Значення
Станція оптико-електронного пригнічення
Час готовності, с 60
Час безперервної роботи, год 6 (в бойових умовах не обмежено)
Сектор постановлення світлових перешкод, град.:
у вертикальній площині ±2
у горизонтальній площині відносно вісі гармати ±20
Система встановлення постановки аерозольної завіси
Режим роботи автоматичний, напівавтоматичний, ручний
Час реагування комплексу в автоматичному режимі, с, менше 0,5
Сектор обзору чотирма індикаторами лазерного випромінювання, град.:
по горизонту 360
по вертикалі -5...+25
Кількість мортир, шт. 12
Калібр гранати, мм 80
Дальність встановлення завіси, м, не менше 50
Граната, що застосовується:
Час утворення завіси, с, не більше 3
Середні розміри завіси, що утворюються однією гранатою, м 10х15
Час існування ефективної завіси, с 60

Система колективного захисту

Система колективного захисту забезпечує захист екіпажу і внутрішнього обладнання від дії вражаючих факторів ядерного вибуху, радіоактивних, отруйних речовинта бактеріальних засобів, а також виявлення і придушення очагів пожеж у залюдненому і моторно-трансмісійному відділеннях. 

Система захисту від зброї масового ураження 

Прилад радіаційної та хімічної розвідки ПРХР-М1

Прилад ПРХР-М1 призначений для безперервного контролю, виявлення, сигналізації та упрвління виконавчими механізмами засобів захисту:

  • при потужному гама-випромінюванні (ядерний вибух)
  • при гама-випромінюванні радіоактивно зраженої місцевості із вимірюванням потужності експозиційної дози гама-випромінювання 
  • при появі в повітрі парів отруйних речовин 

При появі в оточуючому повітрі отруйних речовин або наявності гама-випромінювання місцевості прилад забезпечує видавання свіітлдової та звукової сигналізації, а також команди, за допомогою якої чиниться вмикання нагнітача і переведення клапана ФВУ в положення фільтровентиляції. 

При виявленні потужного гама-випромінювання прилад забезпечує видавання світлової та звукової сигналізації, а також команди, за допомогою якої чиниться остановка двигуна, переведення клапана ФВУ в режим фільтровентиляції, остановлення нагнітача якщо він був включений з наступним включенням через 30...50с. 

Прилад забезпечує перевірку своїх електричних мереж без видавання або з видаванням команди на виконавчі механізми. 

Параметр Значення
Діапазон вимірюваної потужності експозиційної дози гама-випромінювання, Р/год. 0,2...150
Час спрацьовування, с, не більше:
при потужному гама-випромінюванні 0,1
при гама-випромінюванні радіоактивно зараженої місцевості 10
при появі в повітрі зовні обєкту отруйних хімічних речовин 40

Фільтровентиляційний пристрій (ФВУ)

ФВУ призначений для очищення зовнішнього повітря від отруйних речовин, радіоактивного пилу, біологічних аерозолей, подавання очищеного повітря до залюдненого відділення і створення в ньому надмірного тиску, вентиляції залюдненого віділення від вогнегасячих засобів після гасіння пожежі. 

Параметр Значення
Витрати повітря, м3/год.:
через фільтр-поглинач ФПТ 100 не менше 100
обходячи фільтр-поглинач не менше 390

Фільтровентиляційний пристрій має 2 режима роботи:

  • режим вентиляції, при якому нагнітач подає очищене від пилу  повітря у залюднене відділення, обходячи фільтр-поглинач 
  • режим фільтровентиляції, при якому нагнітач подає очищене повітря у залюднене відділення через фільтр-поглинач 

Система пожежовибухоподавлення

Система з оптичними датчиками та термодатчиками призначена для виявлення очагів пожеж в залюдненому і моторно-трансмісійному відділеннях та швидкої їх ліквідації; видавання команд на вмикання вентиляції для видалення продуктів піролізу із залюдненого відділення.

Параметр Значення
Способи приведення до дії:
автоматично з увімкненою боротовою мережею виробу
вручну з “ПО”, “ЗО” пульта у відповідні відділення
Швидкодія:
по залюдненому відділенню, мс, не більше 150
по МТО, с, не більше 10
Кратність дії 2
Кількість балонів з вогнегасячим засобом, шт. 4

Гасіння забезпечується заповненням вогнегасячою рідиною з балонів вільного простору відділення, де виникла пожежа. 

На виробі використовуються балони ємністю 2 літри, заповнені вогнегасячою рідиною Хладон 114В2 або іншою рідиною, за узгодженням, під тиском 75кгс/см2. Балони обладнані швидкодіючими голівками з сигналізаторами тиску. 

Для забезпечення живучості виробу в системі ППО встановлюється по два балонина кожне відділенняя (ПО, МТО). 

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Засоби захисту від виявлення

Деформуюче фарбування

Деформуюче фарбування призначене для зниження оптичної помітності об'єкту на природному тлі, викривлення його образу з метою ускладнення розпізнавання (ідентифікації), зменшення відстані виявлення засобами розвідки та ускладнення навіднику прицілювання у вибрану точку його силуету.  

Деформуюче фарбування, що застосовується - трикольорове. Основний колір - зелено-захисний, допоміжний - сіро-жовтий і додатковий - чорний. Можливий пустельний варіант фарбування. Також застосовується чотирикольорове пксельне деформуюче фарбування. Оснвний колір - зелено-захисний, додаткові кольори - сіро-жовтий, темно-коричневий та чорний. 

Тепловий захист

Тепловий захист призначений для зменшення відстані та ймовірності виявлення танку тепловими засобами розвідки і головками самонаведення високоточних боєприпасів. 

Тепловий захист складається з термоізолюючих екранів. 

Термодимова апаратура

Термічна димова апаратура призначена для встановлення димових завіс з використанням дизельного палива.

Параметр Значення
Режим дії багатократний
Тривалість непреривної дії, хв., не більше 10
Витрати палива, л/хв. 10-12


Комплект маскувальних покриттів

Комплект маскувальних покриттів (сіток) призначений для зниження:

  • помітності танку у видимому диапазоні
  • величини ефективної поверхні розсіювання танку з метою зменшення відстані його виявлення за допомогою радіолокаційних станцій розвідки і наведення зброї 
  • теплового випромінювання зовнішніх поверхонь танку, що нагріваються, з метою зменшення відстані його виявлення за допомогою тепловізійних приладів та зниження ймовірності "захвату" танка ІЧ-головками самонаведення протитанкових засобів ураження (ПТУР, мінометних мін, артилерійських снарядів)
Параметр Значення
Рівень зниження потужності сигналу, що відбивається, від замасковаого об'єкту (в диапазоні 0,8-4 см), дБ, не більше   18
Зниження ймовірності виявлення танку під маскою повітряними засобами радіолокаційної розвідки, на відстанях 20 км і більше (при роздільній здатності на місцевості 5...15 м), у порівнянні з відкритою, раз, не менше  2
Зниження ймовірності захвату танку під маскою радіолокаційними засобами наведення зброї, у порівнянні з відкритою, раз, не менше  2
Ймовірність виявлення замаскованого об'єкту на аерофотознімках, з роздільною здатністю на місцевості не нижче 0,2 м, не повинна перевищувати  0,3
При візуальному спостереженні об'єкт під маскою не повинен розпізнаватися на відстанях, м, не менше  1000
Зниження рівня ІЧ-випромінювання об'єкту під маскою у порівнянні з відкритим, раз, не менше  1,5
Кольори фарбування, що застосовуються зелено-захисний, сіро-жовтий

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Обладнання для самоокопування

Обладнання для самоокопування призначене для відривання індивідуальних окопів. Всі елементи обладнання для самоокопування розташовані на нижньому носовому листі корпусу танку. 

Відвал 1 призначений для різання ґрунту та його переміщення; розпорки 2 - для утримання відвалу в робочому положенні під час різання ґрунту; напрямні планки 3 - для утримання розпорок та забезпечення їх пересування під час провертання відвалу; затиск 6 - для утримання відвалу в походному положенні. 

Обладнання для самоокопування може знаходитись у двох положеннях - похідному та робочому. 

В похідному положенні відвал закріплений двома затисками 6 та болтами 5 до нижнього листа носу танку. 

В робочому положенні відвал опущений і при русі танку вперед зрізує частину ґрунту, яку захоплює, накопичуючи його попереду окопу, що риється, спираючись на розпорки та упори 4, а при русі танку назад відвал вільно лине тильним боком поверхею ґрунту, не переміщуючи його.

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Встановлення мінного тралу

На танку передбачена можливість встановлення колійного мінного тралу, який дозволяє прокладати безпечні шляхи руху танків у мінних полях. 

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Силова установка

Силова установка це комплекс вузлів та агрегатів, що складається з двигуна і систем, що його обслуговують: живлення паливом, живлення повітрям, змащування, охолодження, випуску  відпрацьованих газів та підігріву. Силова установка може експлуатуватися в диапазоні температур атмосферного повітря від -40°С до +55°С. 

Двигун

Двигун 6ТД - багатопаливний шестициліндровий двотактовий дизель рідинного охолодження. 

Параметр Значення
Максимальна стендова потужність дизеля під час роботи на дизельному паливі, кВт (к.с.) 882 (1200)
Максимальний крутячий момент дизеля під час роботи на дизельному паливі при частоті обертання КВ дизеля  (2050±10) хв.-1, Нм (кгс.м) 3135 (320)
Частота обертання колінчастого валу при максимальній потужності, хв.-1 2600
Питомі витрати палива в режимі максимальної потужності, г/кВт.год(Г/к.с.год) 211...231 (155...170)
Маса сухого дизеля, кг 1180
Габаритні розміри дизеля, мм:
довжина 1602
ширина 955
висота 581


Двигун адаптований до системи автоматизованого керування трансмісією, регулятор оснащений датчиком ходу рійки паливних насосів, на дизелі встановлено вимірювач частоти обертання колінчастих валів. 

В електрогідромеханічному регуляторі частоти обертання реалізований спеціальний механізм, який обмежує подачу палива в зоні частот 800...2000 мин.-1, що забезпечує зниження оптичної щільності газів, що випускаються, на режимах пуску та вільного прискорення.  

В паливній апаратурі двигуна застосовані форсунки з запірною голкою. 

Двигун складається з блоку кривошипно-шатунного механізму, картерів, циліндрів, механізму передач, компресора, газової турбіни та начепних агрегатів: стартер-генератора, водяного насосу, повітряного компресора ТК-150, регулятора паливопідкачуючого насосу , паливних фільтрів, паливних насосоів високого тиску, масляного центробіжного фільтру, повітророзподільчого та інших вузлів. 

Циліндри двигуна розташовані горизонтально. В кожному циліндрі є продувочні та випускні вікна. Продувочні вікна слугують для продування та заповнення циліндрів повітрям, випускні вікна забезпечують відведення з циліндрів відпрацьованих газів. Удосконалена конфігурація продувочних вікон забезпечує покращення економічності за рахунок удосконалення процесу газообміну та сумішоутворення. Відпрацьовані гази, які виходять з циліндрів, поступають через випускний колектор до газової турбіни. 

В кожному циліндрі розташовані два поршні, що рухаються супротивно. При їх максимальному зближенні утворюється камера згоряння. Кожний поршень через шатун зв'язаний зі своїм колінчастим валом. Поршні при зворотно-поступовому русі відкривають та закривають продувочні та випускні вікна, т.є. виконують функції газорозподільчого механізму. В поршнях застосований удосконалений голчастий підшипник верньої головки шатуна, що забезпечує можливість підвищення максимального тиску згоряння, ресурсу та надійності. 

Компресор наддувочного повітря забезпечує покращення параметрів дизеля за рахунок більш ефективного процесу стискання, що досягнуто шляхом покращення аеродинаміки проточної частини. 

Газова турбіна перетворює енергію відпрацьованих газів в механічну енергію, яка використовується для привода компресора. 

Двигун знаходиться в моторно-трансмісійному відділенні. Встановлення його не потребує центрування та підгонки. Вісі колінчастих валів двигуна розташовуються упоперек родольної вісі танку. 

Двигун має три місця кріплення: у двох бугелях позаду та в шарнірній опорі попереду.

Система живлення паливом

До системи живлення паливом належать: 

  • паливні баки
  • дренажний бачок
  • паливорозподільчий кран
  • кран відключення зовнішніх баків
  • паливопідкачуючі насоси
  • заправний паливний фільтр, фільтр глибокого очищення
  • фільтр тонкого очищення
  • бензиновий центробіжний насос
  • заправний насос з краном
  • повітровіділювальний бачок, зворотний клапан
  • паливовимірювачі
  • трубопроводи

Паливо для живлення двигуна розташоване в баках загальною ємністю 1140 літрів. 

Паливо, що застосовується: дизельне паливо, паливо для реактивних двигунів, бензин та їх суміші. 

Система забезпечує живлення двигуна паливом як з кожної групи баків окремо, так і з обох груп баків одночасно.

Паливна система забезпечує також живлення енергоагрегату, розташованого на правій надгусеничній полці, за допомогою трубопроводів, які виведені через борт. 

Заправляння паливом може здійснюватися централізовано через заправочні горловини баків, а також насосом для заправки.

Параметр Значення
Ємність внутрішніх паливних баків, л 575
Ємність зовнішніх паливних баків, л 570
Ємність додаткових паливних бочок, л 380 (190х2)


Система живлення повітрям

Система живлення двигуна повітрям призначена для очищування від пилу повітря, яке поступає до двигуна. Очищення повітря риступеневе з ежекційним видаленням пилу. Перша ступінь - бункер з інерційної решіткою, друга і третя ступені - двоступеневий касетний повітроочищувач.  

Ситсема складається з повітроочищувача з ежектором пилевидалення, бункера забору повітря з інерційною решіткою та ежектору пилевидалення з інерційної решітки.

Повітроочищувач - двоступеневий. Перша ступінь забезпечує попереднє очищення повітря від пилу на 99,78%. Після проходження другої ступені повітря очищується до 99,98%. Касети складають другу ступінь повітроочищувача.

Система змащування двигуна

Система змащування двигуна призначена для розміщення мастила в танку, подавання його до двигуна, очищення та охолодження відпрацьованого у двигуні мастила.

Система змащування двигуна складається з внутрішнього масляного баку із забірним фільтром, мастильного радіатора, мастилозапомпувальної помпи, нагнітальної помпи двигуна, двох випомповувальних помп, мастильного відцентрового фільтра, мастиловимірювача та трубоводу.

Система змащування - циркуляційна, виконана за принципом сухого картеру.

Мастильний бак ємністю 105 л встановлений у передній частині силового відділення поміж перегородкою та двигуном. Забір мастила для живлення двигуна здійснюється з середнього відсіку, який поповнюється мастилом з інших відсіків.

Система обладнана сигналізатором мінімального тиску мастила.

Система охолодження

Параметр Значення
Система охолодження рідинна, високотемпературна, закритого типу з примусовою циркуляцією охолоджуючої рідини та ежекційним охолодженням радіаторів, призначена для забезпечення теплового режиму роботи двигуна 
Прокачування охолоджуючої рідини через дизель при частоті обертання колінчастих валів двигуна 2600 хв.-1 , не менше, м3/год. 38
Заправочна ємність системы, л 94

До системи охолодження належать:

  • ежектор, водяна помпа двигуна
  • радіатори
  • компенсаційний бачок
  • пароповітряний клапан
  • підігрівач з калоріфером 
  • порожнини двигуна
  • охолоджуючі пояси рознімача газоходу
  • клапан зливу води з двигуна
  • клапан зливу води з підігрівача та трубопроводи

Водяні радіатори забезпечують відведення тепла від охолоджуючої рідини та встановлені в ежекторній коробці криші моторно-трансмісійного відділення. 

Система обладнана датчиком мінімального рівня охолоджуючої рідини та датчиком максимальної температури охолоджуючої рідини. 

Ефективність сисетми охолодження регулюється кількістю газів, які проходять через ежектор.

Система випуску відпрацьованих газів

Система забезпечує проходження охолоджуючого атмосферного повітря через радіатори за рахунок використання енергії відпрацьованих газів двигуна та випуск відпрацьованих газів. 

Система складається з компенсатора, газоходу, перехідника, який приварений до правої боковини криші моторно-трансмісійного відділення спільно з обвідним газоходом, ресиверу з сопловим апаратом, проточної частини ежектору та вихідних жалюзі.

Для охолодження стику в газоході виконані водяні рубашки, якими циркулює охоложуюча рідина сиситеми охолодження. 

Система підігріву та опалення

Система підігріву є складовою частиною системи охолодження та слугує для розігріву двигуна і мастила перед пуском, та підтримання двигуна у стані готовності до пуску у холодну пору року. 

Розігрів двигуна здійснюється нагрітою підігрівачем охолоджуючою рідиною, а мастила в моторному мастильному баці - відпрацтованими газами підігрівача.

До системи підігріву належать підігрівач, жарова труба моторного маслобаку та трубопроводи. 

Підігрівач призначений для нагріву охолоджуючої рідини та забезпечення її циркуляції магістралями системи охолодження при прогріві двигуна та розігріву мастила відпрацьованими газами в моторному маслобаці.

Система пуску двигуна

Параметр Значення
Способи пуску:
основний електростартером від чотирьох АКБ
допоміжний  стислим повітрям від балонів
комбінований електростартером від АКБ, генератора ВД та стислим повітрям одночасно 
від зовнішнього джерела використовується електроенергія або стисле повітря аналогічної машини
з буксиру використовується у разі неможливості пуску двигуна вище наведеними способами
Засоби полегшення пуску
  • підігрівач
  • електрофакельний підігрів
  • упорскування мастила
Температура пуску холодного дизеля без використання засобів передпускового підігріву:
на мастилі АЗМОЛ Гарант, ГАЛОЛ М-4042, М16ИХП-3 до 5 °С
на малов'язкому мастилі М8В2С до -25 °С

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Реверсивна трансмісія

Реверсивна трансмісія призначена для збільшення швидкісного режиму танку при русі переднім і заднім ходом (ЗХ). Підвищенні (прискорені) передачі заднього руху забезпечують, за необхідності, швидку зміну позицій в бойових умовах без розвороту танка. Трансмісія адаптована до системи автоматизованого керування та оснащена датчиком частоти обертання. 

Реверсивна трансмісія складається з коробки передач (КП)та з'єдана співвісно з реверсивною бортовою передачею. За розташуванням в танку трансмісії  класифікують як праву та ліву. Вони розташовуються в правомв та лівому бортах крпусу співвісно з вихідним валом двигуна. 

Коробки передач

Коробки передач планетарного типу з фрикційним вмиканням передач. Коробки передач забезпечують 7 передач вперед та 1 назад.

Реверсивні бортові передачі

Реверсивні бортові передачі складаються з двох планетарних рядів. Вмикання прямого ходу та реверсу здійснюється зубчастою муфтою, що забезпечує  додатково чотири передачі заднього ходу. 

Швидкості руху на передачах (км/год.)

Увімкнений прямий хід Увімкнений реверс
Номер передачі Швидкість, км/год. Номер передачі Швидкість, км/год.
1
8,4
З.Х. 1
10,7
2
15,7
З.Х. 2
19,8
3
19,8
З.Х. 3
25,0
4
24,8
З.Х. 4
31,3
5
34,2
6
47,2
7
69,3
З.Х.
4,8
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Комплексна система управління рухом танку

Комплексна система керування рухом танку (КСКР) призначена для підвищення показників рухливості та керованості танка в різних дорожних умовах та зниження стомлюваності механіка-водія.

КСКР виконує наступні функції:

  • зрушування та рух танка вперед та назад;
  • автоматичне перемикання передач в трансмісії в залежності від зміни дорожніх умов;

  • забезпечення плавної зміни радіуса повороту танка;
  • ручний (дублюючий) режим управління трансмісією;
  • блокування від не правильних дій механіка-водія;
  • вбудований контроль апаратури управління рухом.

Склад комплекту КСКР:

1. Апаратура керування:

  • електронний блок керування
  • пульт індикації номеру передачі
  • блок захисту та настроювання
  • блок керування блокуваннями в ручному режимі керування
  • електронний блок аналізу поточного стану трансмісії

2. Органи керування:

  • штурвал
  • вибірник режиму керування рухом та перемиканням пердач в ручному режимі, обладнаний пультом сигнальним трансмісії 
  • педаль подавання палива
  • педаль зціплення

3. Виконавчі пристрої:

  • електро-гідромеханічні механізми керування лівою та правою трансмісією
  • приводи керування

4. Датчики системи керування рухом:

  • датчик вимірювання частоти обертання колінчастих валів двигуна
  • датчик положення рійок паливних помп
  • датчики вимірювання частоти обертання ведучих коліс лівої та правої трансмісій
  • датчик швидкості
  • датчики положення органів керування

5. Монтажний комплект:

  • джгути
  • трубопроводи
  • метізи

Техничні характеристики КСКР

-//- № передачі швидкість, км/год.
Автоматизований режим керування
вперед
1…7
0…69,3
назад
1…4
0…31,3
Ручний режим керування
вперед
1…6
0…69,3
назад
1…3
0…25,0
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Ходова частина

Ходова частина танку складається з гусеничного рушія та системи підресорювання. 

Гусеничний рушій із заднім розташуванням ведучих коліс складається з двох спрямовуючих коліс з механізмом натяжіння, двох ведучих коліс , двох гусеничних стрічок, дванадцяти опірних катків, десяти підтримуючих катків.  

Система підресорювання складається з дванадцяти індивідуальних торсійних підвісок та шести гідравлічних телескопічних амортизаторів. 

Гусеничний рушій

Ведуче колесо складається з литого диска, двох вінців, які прилаштовані болтами та гайками, а також обмежувального диска, який забезпечує надійне зачеплення гусениці з ведучим колесом. Вінець складається з дванадцяти зубів.

Для забезпечення надійного зачеплення при русі болотом та іншими подібними дорожніми умовами на борту танку встановлені очищувачі ведучого колеса від бруду.

Опірні катки - дводискові із зовнішньою амортизацією. Амортизатори (шини) вироблені з висоякісної гуми, що дозволяє танку тривалий час рухатись з високою швидкістю. Диски опірних катків вроблені з високоміцного алюмінієвого сплаву та кріпляться до ступиці болтами, що дозволяє робити швидку заміну при їх ушкодженні.    

Асфальтохідна гусениця (АХГ)  - з паралельним гумо-металевим шарніром, біговою доріжкою з гумовим покриттям та гумовими асфальтохідними башмаками (АХБ), що знімаються, забезпечує рух танку дорогою з асфальтобетонним покриттям без його ушкодження. Кріплення АХБ забезпечується завдяки їх встановленню в пази траку та стопоріння за допомогою пружинного фіксатору. До ЗІПу, за бажанням Замовника, можуть надаватися стальні ґрунтозачепи для підвищення зчіпних властивостей гусениці при русі льодом та ґрунту з низькою носійною властивістю.

Підтримуючі катки зроблені односктатними і до їх складу належать обід з шиною із високоякисної гуми, ущільнювальні пристрої та елементи кріплення.

Параметр Значення
Спрямовуюче колесо
Колесо спрямовуюче стальне, лите
Механізм натяжіння кривошипний з глобоїдною черв'ячною парою
Діаметр спрямовуючого колеса 514 мм
Ведуче колесо
Діаметр зчеплення ведучого колеса, мм 630
Опорні катки
Діаметр опорного катка, мм 670
Ширина шини опорного катка, мм 170
Гусениця
Кількість траків в гусениці, шт. 80
Крок гусениці, мм 164
Ширина гусениці, мм 580 або 600
Підтримуючі катки
Зовнішній  діаметр катка, мм 225
Ширина шини опорного катка, мм 125

Система підресорювання

Торсійні вали - високоякісні, з робочою напругою скруту 14000 кг/см2, забезпечують повний хід підвіски 410 мм. Торсійні вали розташовані з борту на борт,  зміщення торсійного валу одного борту відносно іншого складає 100 мм. 

Амортизатори - гідравлічні , телескопічного типу, двобічної дії, встановлюють на перших, других та шостих підвісках. В амортизаторі застосовують ущильнення з термостійкої гуми, які забезпечуюють надійне ущільнення при температурі до 220 °С.  Крім того в амортизаторі встановлено обмежувач перегріву, який запобігає розігріву вище 220°С. 

Параметр Значення
Робочий хід, мм 225
Діаметр поршня, мм 90
Діаметр штоку, мм 40
Максимальний опір прямого руху, т.с. 15

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Обладнання для підводного водіння

Обладнання для підводного водіння (ОПВ) забезпечує долання броду глибиною до 1,80 м без спеціальної підготовки танку (режим "Брод") та водних першкод дном глибиною до 5 м після встановлення знімних вузлів ОПВ (режим "ПХ"), а також ведння бойових дій після долання першкоди без проведння будь-яких робіт, що потребують виходу екіпажу з танку. До складу ОПВ належать знімні та постійно встановлені вузли.

Знімні вузли ОПВ:

  • повітроживляча труба; вихлопна труба з линвою для розкриття замкового пристрою
  • клапан викиду води носової помпи
  • ущільнення амбразури ПКТ
  • ущільнення дульного зрізу гармати
  • линва з ковпачками для ущільнення забірних клапанів ВЗУ приладу ПРХР-М
  • система дублюючого зв'язку; вхідник із сигнальним ліхтарем.система дублирующей связи.

Повітроживляча труба - послуговує для живлення повітрям повністю загерметизованого танку при русі його під водою.

Вихлопна труба
править для з’єднання вихлопного тракту двигуна з атмосферою при русі танка під водою на глибині до 5 м та для виключення попадання у вихлопний тракт води при зупинці двигуна

Клапан вибросу води носової помпи - править для запобігання потрапляння води в середину танка крізь отвори вибросу води коли помпа не працює. 

Сигнальний фонарь - призначений для позначення місця знаходження танка при русі через водяну першкоду в нічних умовах. 

Комплект знімного обладнання  додається до танку в окремому ящику, який має номер танка.

Якщо пердбачається застосування ОПВ при доланні водяних перешкод  у термін не більше добового переходу, знімне обладнання ОПВ допускається розташовувати на танку. 

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Прилади спостереження та орієнтування

Денні прилади спостереження

Параметр Значення
Прилад ТНПО-160
Тип призмовий, з обігрівом вхідного та вихідного вікон
Кількість:
у командира 1 в блоке та 1 в ЗІП
у механіка-водія 3 в шахті перед люком та 1 в ЗІП
Збільшення, крат 1
Поле зору, град.:
у вертикальній площині 5
в горизонтальній площині 36
Кут огляду в горизонтальній площині, град. 78
Перископічність, мм 160
Прилад ТНП-165А
Тип призмовий
Кількість, шт.
у командира 2 в кришці люку
у навідника 3 в башті та 1 в ЗІП
Кратність збільшення, крат 1
Поле зору, град.:
у вертикальній площині 7
в горизонтальній площині 34
Кут огляду в горизонтальній площині, град. 71
Перископічність, мм 165

Система гідропневмоочищення оглядових приладів корпусу та башти

Слугує для очищення оглядовх приладів та захисного скла прицілів від бруду рідиною, а від пилу та снігу - повітрям. 

Нічний прилад


Параметр Значення
Нічний прилад механіка-водія ТВН-5
Тип перископичний, бінокулярний з електронно-оптичним перетворювачем 2-го покоління 
Кількість 1
Збільшення, крат 1
Кут поля зору, град.:
у вертикальній площині 27
в горизонтальній площині 36
Відстань бачення полотна рівного шляху:
в пасивному режимі при ЕНО від 3·10-3 до 5·10-3 лк, м, не менше 180
в активному режимі при ЕНО не менше 3·10-3 лк, м, не менше 80

Прилад орієнтування

Параметр Значення
Тип гіронапівкомпас
Марка ГПК-59

Система навігаційного забезпечення (Виріб ТІУС-НМ)

Система навігаційного забезпечення (СНЗ) призначена для вирішення настуних задач:

  • визначення власних координат X, Y та дирекційного кута в прямокутній системі координат з використанням радіонавігаційної апаратури СН-3700 -03(РНА)
  • формування, передачі та приймання команд з координатами пункту призначення  
  • збору інформації щодо місцезнаходження підлеглих танків 
  • формування маршрутів (до 10 маршрутів) та проходження заданим маршрутом, кількість контрольних точок для кожного з маршрутів - до 50
  • формування, пердавання та прийому телекодових (текстових) повідомлень радіоканалом 
  • індикації на місці механіка-водія інформації щодо напрямку та велчині кута повороту на пункт призначення 

Параметр Значення
Середньоквадратична похибка визначення координат місцязнаходження танка при роботі за сигналами систем, м:
GPS NAVSTAR 40
ГЛОНАСС 30
GPS NAVSTAR/ГЛОНАСС 20
Кількість маршрутів, які задаються  до 10
Кількість контрольних точок для кожного з маршрутів, шт. до 50
Збір інформації про місцезнаходження підлеглих танків, передача координат пунктів призначення та текстової інформації в підрозділах до рівня танкового батальйону включно  забезпечується
Час передавання та прийому інформації в цифровому аудіоканалі та відстань зв'язку  визначається характеристиками штатних засобів зв'язку 
Точність представлення поточного часу з урахуванням поправки на поясний час, с  1
Час готовності до роботи, с, не більше:
в частині вирішення навігаційних задач 180
в частині вирішення інших задач 15
Система вбудованого контролю є

Пульт інформаційний командира 1КПІ-М призначений для введення в систему за допомогою клавіатури початкових даних, кодів, команд, запитів, координат пунктів призначення та маршрутних точок, а також телекодових повідомлень, які формуються з символів російської мови або латинського алфавіту та цифрових символів, а також відбитят на індикаторі (екрані) алфавітно-цифрової та графічної інформації, яка вводиться або отримується ззовні через радіостанцію або від РНА.

Також з пульту задається статус танку - командир відповідного рівня (до командира батальона) або підлеглий (лінійний) відповідного підрозділу.

Пульт інформаційний командира 1КПИ-М забезпечує:

  • читання даних, що вводяться, та команд з клавіатури пульта і їх обробку 
  • обмін інформацією та командами з РНА і радіостанцією
  • обробку інформації, отриманої з РНА та радіостанції 
  • вирішення задач:
    • обчислювання поточних координат та дирекційного кута
    • прийому та передачі команд з координатами пункту призначення 
    • збирання інформації щодо місцезнаходження підлеглих 
    • введення, збереження і роботи з маршрутними точками 
    • прийому і передачі телекодових повідомлень 
    • індикації кута повороту механіку-водію 
    • індикації інформаційних та командних повідомлень

Пульт 1КВІ призначений для надання механіку-водію інформації щодо величини і напрямку кута повороту танку на пункт призначення.

Радіонавігаційна апаратура супутникової навігації СН-3700-03 забезпечує безперервне визначення координат танку, його курсу (тільки в русі) та часу  за радиосигналами навігаційних космічних апаратів радіонавігаційних систем ГЛОНАСС і GPS NAVSTAR з відкритими кодами, в будь-який час та в різних метеоумовах.

Примітка:

  1. Дані про місцезнаходження власного танка, танків підлеглих, пунктів призначення і маршрутних точок світяться на екрані пульта  1КПИ-М у текстовому або графічному вигляді (на розсуд командира).
  2. В СНО для обміну командами, навігаційною та телекодовою інформацією між танками підрозділу цифровим радіоканалом використовується УКХ радіостанція.
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Засоби зв'язку
Параметр Значення
Радіостанція УКХ диапазону
Тип ультракороткохвильова, приймальнопередаюча
Марка Р-030У
Робочий діапазон частот, МГц 30…110
Номінальна вихідна потужність, Вт 30 (понижена потужність 1 Вт)
Чутливість приймача, мкВ 1,0
Максимальна дальність звязку на середньопересіченій  місцевості, км 20…25
Режими роботи передавача
  • Фіксована частота
  • Псевдовипадкова перестройка робочої частоти (ППРЧ), середня кількість перестроювань 312,5 на секунду
Тип модуляції
  • F3 для фіксованих частот
  • F1 для ППРЧ
Кількість заздалегідь підготованих частот
  • Для фіксованих частот - 16 частот
  • Для ППРЧ – 16 каналів.
Режими роботи
  • Сімплекс
  • Полудуплекс
  • Черговий прийом
  • Сімплекс в одній сітці та черговий прийом в іншій
Інформація, що передається
  • Аналогова (мовлення) з можливістю пертворення в цифрову форму (технічне  маскування)
  • Цифрова
  • Короткі букво-цифрові повідомлення
  • Індивідуальні, групові та тональні виклики
Швидкість передачі інформації в цифровому каналі, біт/с 1 200, 2 400, 4 800, 9 600, 16 000
Система вбудованого контролю Є, з точністю до типового елементу заміни 
Радіостанція КХ діапазону
Тип короткохвильова, приймальнопередаюча
Марка Р-163-50К
Робочий діапазон частот, кГц 2000 … 29999 з інтервалом 1 кГц
Кількість заздалегідь підготованих частот 16
Дальність зв'язку, км:
на штирьову пряму антену 250
на нахилену штирьову антену 250
на антену «Сіметричний вібратор» 350
Апаратура внутрішнього зв'язку та комутації
Марка АВСК-1
Кількість абонентів 4, з урахуванням розетки командира десанту
Шлемофон ШШ1
Кількість, шт. 4
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Енергоагрегат

Дизель-електричний енергоагрегат виконує функції забезпечення електроенергією спожівачів танку на стоянці при непацюючому основному двигуні.  Енергоагрегат встановлений на правій надгусеничній полці  в герметичному броньовому відсіку та підключений до електричної та паливної систем основного двигуна.

Склад

  • дизель 468А
  • стартер-генератор постійного струму

Параметр Значення
Енергоагрегат
Потужність, кВт 8…10
Витрати палива на режимі максимальної потужності, кг/год, не більше 4
Час пуску приводного дизеля без урахування передпускової підготовки, с, не більше 30
Час безперервної роботи, год, не менше 24
Елементи загального електрообладнання
Тип схеми Постійного струму, однопровідна (для аваріного освітлення - двопровідна)
Напруга бортової мережі, В 22,5 – 28,5
Система захисту мережі Автомати захисту та плавкі запобіжники 
Акумуляторні батареї
Тип Стартерні, свинцово-кислотні
Марка 12СТ-85
Кількість, шт. 4
Електричний заряд одного елемента живлення, А·год. 85
Загальний електричний заряд елементів живлення, А·ч 340
Номінальна напруга одного елемента живлення, В 24
Контактний пристрій, що обертається
Марка ВКУ-1
Стартер-генератор постійного струму
Марка СГ-18-1С
Стартерний режим:
номінальна потужність, кВт, не менше 20,5
Генераторний режим:
напруга, В 26,5 – 28,5
сила струму при частоті обертання колінчастих валів двигуна не менше 1600 хв.-1, А 630±20
номинальна потужність, кВт 18
Прилади освітлення та дорожної сигналізації
Фари освітлювальні (кількість, марка):
фара з насадкою 1, ФГ-127
фара без насадки 2, ФГ-126
фара до прилада ТВН-5 1, ФГ-125
габаритні фонарі 5, ГСТ-64

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB

Цифровий щит механіка-водія призначений для управління системами танка, а саме: 

  • роботой підігрівача
  • перпусковою підготовкою та пуском основного двигуна
  • шляховою сигналізацією
  • відбиттям аварійної сигналізації та індикацією поточних параметрів двигуна та трансмісії 
  • захистом двигуна від неправильних дій механіка-водія під час передпускової підготовки та запуску двигуна

Параметр Значення
Габаритні розміри, мм 640 \ 390 \ 235
Вага, не більше, кг 22,0

Склад цифрового щита механіка-водія:

  • пульт індикації поточних параметрів двигуна та трансмісії 
  • пуль управління передпусковою підготовкою і пуском двигуна 
  • пульт управління трубою ВЗУ, помпами та ГПК 
  • пульт управління шляховою сигналізацією
  • пульт індикації рівня палива та мастила 
  • блок вмикання та захисту апаратури управління трансмісією 

Цифровий щит механіка-водія підключається до бортової мережі постійного струму напругою 27 В та забезпечує: 

  • відбиття інформації щодо параметрів виробу за допомогою пульта індикації поточних параметрів (швидкість виробу, пробіг виробу, оберти колінчастого валу двигуна, температура охолоджуючої рідини та мастила двигуна, тиск мастила в двигуні та трансмісії, лічильник моточасів двигуна, напруга мережі, величина струму в ланцюгу заряду/розряду акумуляторних елеметів живлення)
  • відбиття інформації щодо кількості в виробі палива та мастила
  • управління виконавчими механізмами, натиском відповідних кнопок та тумблеріві
  • автоматизовану процедуру підготовки двигуна до пуску
  • управління зовнішнім світлотехнічним обладнанням (фари, габаритні фонарі, покажчики поворотів, сигнал)
БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB

Кондиціонер призначений для забезпечення комфортних умов роботи екіпажу в населеному відділенні шляхом охолодження та осушення, обігріву або вентиляції повітря в ньому. 

Параметр Значення
Холодопродуктивність, кВт 2,5
Теплопродуктивність, кВт 1
Витрати повітря, м3/год. 300
Потужність, що споживається, в режимах, кВт
охолодження 1,8
вентиляція 0,15
Вага(без броньованого відсіку), кг 60
Холодильний агент R134а

СКП складається з двох кондиціонерів (один в корпусі танка, інший в башті танка).Дане рішення забезпечує ефективну обробку повітря як у відділенні управління, так і в бойовому відділенні танку.

Кожний кондиціонер складається з компресорно-конденсаторного агрегату, повітрообробляючого агрегату, блок силового,пульту управління, зєднувальних трубок таелектричних кабелів.

Кондиціонер це парокомпресійна установка, яка монтується в башті або в корпусі танку і складається з двох основних вузлів: компресорно-конденсаторного (ККА) та повітрооброблюючого (ПОА) агрегатів, при цьому ККА з'єднується із зовнішнім повітрям, а через ПОА циркулює повітря населеного відділення. ККА має водозахищене виконання, що виключчає підготовчі роботи з кондиціонером перед доланням водних перешкод.

БМ ОПЛОТ | MorozovKMDB
Параметр Одиниця вимірювання Величина
Загальні дані
Тип основний бойовий танк
Повна маса т 51
Екіпаж люд. 3
Питома потужність кВт(к.с./т) не менше 18,2(24,7)
Питомий тиск на ґрунт МПа (кгс/см2) не більше 0,097 (0,97)
Температурний режим роботы °С -40...+55
Основні розміри
Довжина танку
с гарматою вперед мм 9720
с гарматою назад мм 9750
корпуса мм 7075
Ширина танку
по гусениці мм 3400
по знімним захисним екранам мм 4215
Висота по прицілу командира мм 2800
Довжина опірної поверхні мм 4290
Шляховий просвіт мм 470...500
Ширина колеї мм 2800
Експлуатаційні дані (для поодинокого танку в різних шляхових умовах)
Швидкість руху
Середня сухим ґрунтовим шляхом км/год. 40...45
Максимальна шляхом з твердим покриттям км/год. 70
На передачі заднього ходу:
мінімальна км/год. 4,8
максимальна км/год. 31,3
Витрати палива на 100 км
Сухим ґгрунтовим шляхом л, до 325...370
Шляхом з твердим покриттям л, до 300
Витрати мастила на 100 км
сухим ґрунтовим шляхом л, до 7...19
шляхом з твердим покриттям л, до 4...11
Запас руху по паливу
сухим ґрунтовим шляхом
на основних паливних баках км 350
з додатковими бочками км 450
Шляхом з твердим покриттям
на основних паливних баках км 400
з додатковими бочками  км 500
Перешкоди, що долаються
Максимальний кут підйому град. 32
Максимальний кут крену град. 25
Ширина рову м 2,85
Висота вертикальної стінки м 1,0
Глибина броду (без попередньої підготовки) м 1,8
Водні перешкоди з використанням обладнання підводного водіння
Глибина м 5,0
Ширина м без обмежень
Боєкомплект
Пострілов до гармати шт. 46
(з них в конвейєрі механизму заряджання) шт. 28
Тип боєприпасів до гармати шт. ОФС, БПС, КС, УР
Патронів:
до кулемета КТ-7,62 шт. 1250 (250х5)
до кулемета КТ-12,7 шт. 450 (150х3)
до атомата АКС шт. 450
до сигнального пістолета шт. 12
Ручних гранат Ф-1 шт. 10
Аерозольних гранат шт. 12